1 Senaste redigerad av Foppa13 (2016-07-16 13:10:58)

Söker värmekammare som passar till typ4 motor årsmodell -79, behöver både vänster och höger och dom ska vara i hela och besiktningsbara.

Söker i första hand dessa som är korrekt för min motor -79
http://www.vwcsp.se/products/039256091C.jpg

Men även dessa är intressanta 72-78 kammare, då dessa ska gå att modifiera för att passa min 79 motor.
http://www.vwcsp.se/products/021256091M.jpg

Jag utgår från Enviken och kan åka en bit (max 10mil) för fina värmekammare, räkna annars med att få skicka. Skicka PM eller skriv i tråden om ni har det jag söker.

/foppa

2

Jag har nya. Ring o121-4211o.

[

3

Fler bud, har pratat med Micke och vi vet var vi har varann. Tänkte om det fanns fler som ville kränga iväg sina värmekammare, får revidera lite dom behöver inta vara i nyskick men hela och besiktningsbara ska dom vara...

/foppa

4

Utökar sökningen till att även gälla typ4 kammare 72-78, dessa har en annorlunda anslutning mot toppen men dom ska gå att modifiera enligt en gammal tråd på forumet.

Så alltså hela fungerande och besiktningsbara värmekammare 72-78 eller 79 sökes, helst i Falun-Borlänge området för snabb hämtning annars räkna med att få skicka.

/foppa

5

Jag kan ha nåt liggandes.
PM:a mig nåt nr så kan jag messa bilder.
Besiktningsbara vet jag inte, aldrig nån som kollat värmekammare på mina besiktningar.
Ibland har man ju inga värmekammare alls..

6

Värmekammarna har ju till uppgift att leda avgaserna till ljuddämparen, gör dom inte det så lär nog besiktningen slå ner på det. Går bra att köra utan värmekammare om man har rör istället, mina är helt upprostade i infästningen mot ljuddämparen därav behöver jag ett annat par.

Jag skickar ett PM med mitt nr.

/foppa

Fats skrev:

Jag kan ha nåt liggandes.
PM:a mig nåt nr så kan jag messa bilder.
Besiktningsbara vet jag inte, aldrig nån som kollat värmekammare på mina besiktningar.
Ibland har man ju inga värmekammare alls..

7

Jag har ett par som är "strippade" alltså bara rören i skapligt skick, men ligger i stugan. Ska dit om nån vecka om det är intressant?
Tror det är 79?
//Christer

8 Senaste redigerad av Foppa13 (2016-07-17 16:11:28)

Är det 79 rör så som är hela är det definitivt intressant, har egentligen inget behov av värme i bilen. Om inte så kan jag sätta på dom och besikta, så har jag vintern på mig åh jaga värmekammare. Ta ett kort när du är i stugan nästa gång, skickar dig ett PM.

/foppa

vw117 skrev:

Jag har ett par som är "strippade" alltså bara rören i skapligt skick, men ligger i stugan. Ska dit om nån vecka om det är intressant?
Tror det är 79?
//Christer