Ok! Världens snabbaste byggtråd
Allt började för 15 år sedan, då jag fick buggyn i studentpresent.
Flyttade från Sthlm till Helsingborg och buggyn stog kvar i huvudstaden.
Efter några år beslutade jag att hämta ner den till Skåne.
Dock saknade jag ett eget garage, så bilen flyttade runt i olika sunkiga garagelängor i nordvästra Skåne under flera år.
Jag var nära på att sälja den många gånger och gav upp hoppet på den totalt. Buggyn var förknippad med ångest och misär. Varje gång jag skulle ut och åka eller mecka var jag tvungen att åka till garaget flera mil från där jag bodde. Grymt jobbigt projekt som tog bort glädjen med allt.
Har bytt saker sporadiskt och helt utan plan, inte haft någon ide eller stil att gå efter.
Allt för att få den igenom besiktningen.. Har inte haft någon inspiration p.g.a tidigare nämnda orsaker.
Men!
Nyligen köpte jag och frugan ett hus och jag fick en total nytändning och beslutade mig för att fixa till buggyn.
Blev en total genomgång av det mesta, ja i stort sett allt. Lagning av sprickor i kaross, bygga upp rutramen, byta all inredning, ny el, ny framvagn, lacka fälgar, byta motorkuddar , flytta tanken, m.m.
Har fått grymt mycket hjälp av lowang (som även är min granne) och är ansvarig för att jag tog tag i projektet på allvar, även han som lackat den.
Dessa bilder är i kronologisk ordning från februari 2016 till idag, juli 2016.
Ledordet har varit clean och minimalistisk.

https://youtu.be/jWvEaOzm5U0

gött, fram för fler buggy renoveringar