Hej
Tänkte dela med mig av mitt projekt.
Dock är den inte luftkyld men hoppas att ni gillar den ändå
Det är då en t2 -77 med 1,9tdi (ALH) motor som jag har satt ihop med en tiptronic låda från Porsche 996 -06
Här har vi självaste paketet
Berätta mer det låter intressant
Är den besiktigad med motorn?
Martin A
Jag vill se hur du löst kylningen!
Skitfränt med växel display i en bay!
Berätta mer o gärna fler bilder
//Fredrik
Nej den är inte besiktad än, men tror inte det ska vara några problem.
Motorns vridmoment är på 155 nm
orginal är det 140 nm.
Man får öka med 10 % och då blir de 154 nm.
Får hoppas att besiktning godtar 1 nm förmycket
Så är kylare placerad.
Jag hade kylare placerad på sidan först ,alltså där batteri lådan sitter.
Funkade dock inte bra ,
Då fick de bli såhär . Tog den största kylare från kl racing.
Och en Mercedes 124 AC fläckt.
Glömde säga att när kylare var placerad på sidan så hade jag en golf 2 kylare
Annars så fungerar dom buk plaserade kylarna oftast jättebra.. om man inte slammar..
denna porsche lådan .. hur styr du den ?? är den canbuss styrd? eller kan man styra den mer mekaniskt?
hur avancerad är den styrningen?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det är så här att porsche har använt Mercedes ventilpaket.(722.6) lådan om ni känner till den. Till dom lådorna finns det en styrbox att köpa som är bara att pluga in. Mer information finns på den länken
http://mbturbo.com/new-722-6-gearbox-in-you-old-car/
Är det en s.k. "falsk transaxel"-låda.. ?
Helt rätt konvertering!!!! Jag kommer använda min låda och motor från audin så det blir spännande att se hur det löser sig.
Jag kommer inte ha en låg buss så min kylare kommer att hamna mellan balkarna under bussen.
Sala ord bust, de vet jag inte har aldrig hört det förut.
Du får gärna förklara
Lite bilder på adapterplattan och flexplattan
Tyvärr är det nog så att motorn har 210 nm i vrid. 155 lb/ft däremot men det kanske du har koll på?
Men med SFROs hjälp kan det kanske gå vägen.
Coolt bygge hur som helst!
Martin A
Du har fan rätt Martin A
Har skickat till en sfro besiktningman nu och frågat om de är
Möjligt med att bytta bromsarna bara.
Funderar på att åka å bänka den å se vad vridet är på nu.
Växellåda är ju ganska tungdriven så de kan nog bli en viss skillnad.
Är de någon som vet om man kan vissa upp bänk pappret på registrerings besiktning ?? Eller är de bara på bilar före -75?
prata med SFRO så vet dom det du behöver veta..
men om du uppdaterar med bromsar... sen har du ju låda och motor så blir den ju registrerad som ombyggt fordon dvs SFRO och då får du ju öka effekten efter dom reglerna.
sen om du har riktigt bra bromsar så kan man ju få ha lite bättre effekt ibland..
dvs grejerna skall "passa ihop" som en SFRO besiktiningsman sa..när dom provkör skall det kännas tryggt att köra.
vill du ha effeckt skall resten av fordonet klara den, dvs väghållnings mässigt, bromsar stötdämpare krängnings hämmare, alla anpassade/lämpliga för omständigheterna..
vad är anledningen till just porsche lådan?? dom är väl inte direkt billiga.. eller är det effekt tåligheten eller kanske att du fick tag i en billigt??
Helt klart fram för nya lösningar
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det där att man får öka med 10% är utan att regbesikta men det åker du på genom att du byter både motor och låda. Är motorn helt original så går de på de siffrorna annars får du visa upp bromspapper på motorn.
Fränt projekt BTW!
Ali G
Lådan var trasig när jag köpte den därför fick jag den billigt.
Sen så fans det en styrbox till den som bara var att pluga in.
Å den ska ju hänga med upp till 400 hk ,
Då går det att trimma lite om man vill
Läger upp lite bilder de jag håller på med just nu.
Rock"n"rol sofa som jag nyligen har klätt i svart skinn.
Mitt emot har jag en liknande sofa men den går de inte att fälla.
Är även en baslåda i den .
Nya knutar. audi s6 -97 och t2 orginal.
Någon som kan förklara för mig hur jag skriver texter under bilderna?
20 2016-07-13 18:10:34 Senaste redigerad av Voff (2016-07-13 18:15:17)
Lådan var trasig när jag köpte den därför fick jag den billigt.
Sen så fans det en styrbox till den som bara var att pluga in.
Å den ska ju hänga med upp till 400 hk ,
Då går det att trimma lite om man villLäger upp lite bilder de jag håller på med just nu.
Rock"n"rol sofa som jag nyligen har klätt i svart skinn.
Mitt emot har jag en liknande sofa men den går de inte att fälla.
Är även en baslåda i den .Nya knutar. audi s6 -97 och t2 orginal.
Någon som kan förklara för mig hur jag skriver texter under bilderna?
Kul projekt!
Angående text över/under bild:
Om du förhandgranskar ditt inlägg så kommer du att se respektive bildlänk omgiven av img inom brackets (går ej att posta).
När du lägger in text så skriver du in texten innan eller efter respektive bildlänk omgiven av img som visat nedan.
TEXT INNAN BILD 1
[img]bildlänk 1[/img]
TEXT EFTER BILD 1TEXT INNAN BILD 2
[img]bildlänk 2[/img]
TEXT EFTER BILD 2TEXT INNAN BILD 3
[img]bildlänk 3[/img]osv
Genom att förhandsgranska efter det att du skrivit in text innan/efter bilderna, så ser du om du har fått till det på rätt sätt. I det läget kan du korrigera vid behov.
Så gör jag.
Förståelig förklaring?
Hmmm har du svetsat ihop axlarna med varandra? spännande
Ja jag har gjort de
Men de ska bli nya .
När jag har fått tag på någon som vill tillverka åt mig
Kolla med dessa, http://www.dione.se.
Eller tvilligarna i Vargön.
Tack för tipset !!
Fått svar från SFRO:
VW’s gamla godkännande för T2 medger bara 69 Hk. Inom ’’ändrat fordon’’ medges max 20% högre effekt och 10% mer vrid. Så, om du ska lyckas besiktiga med den motorn så blir det inom ’’ombyggt fordon’’, men då måste du bygga om mer. Vid motorbyte krävs som minsta nivå att motor/v-låda, drivande axel (bakaxel) med upphängning, samt hela bromssystemet inkl huvudbromscylinder, byts. Läs mer om det på vår hemsida under bilar och fliken avgasregler, samt i vår bok, Nya Bygghandboken.
Frågan är då hur ska jag göra med upphängning bak då tro.
Om han nu menar att den ska modifieras om ?? .
Bromsarna tar jag nog från en audi a6 c4