1

Hej.
Precis köpt min första bubbla. Riktigt roligt.
Körde hem den 10 mil och den funkade kanon.
I vinter blir det plocka ner och fixa till den så skicket blir lite bättre. Lacka om, ny klädsel o inredning mm.

En fråga som jag gärna skulle behöva lite hjälp med.
Hur får man bättre väghållning? Den är extremt låg. Ca 7cm som lägst är lite inne på att höja ett par cm. Mottager gärna tips på hur jag kan förbättra väghållningen.
Älskar dock stuket med sökningen. 

Var köper man delar till bra priser?
Ha en go sommar alla ! / Mattias

2

Bild1

Post's attachments

20160709_152926_resized.jpg, 440.91 kb, 1008 x 756
20160709_152926_resized.jpg 440.91 kb, 216 downloads since 2016-07-09 

3

Att sänka den ger ju bättre väghållning. Om det inte är några utfjädringsbegränsare bak på den så är det nåt du måste sätta dit. Modell stroppar eller klackar funkar bra.

Cambercompensator ska vara bra på swingaxelbilar, men har inte testat själv.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

4

Ok, var nog lite otydlig. Skulle vilja ha den lite mer mjuk när man kör. Sjukt stötig, alla små hål känns som att bilen skall gå av.
Dock förstår jag att om den är så här sänkt så blir det inte världens mjukaste körning. Men tycker det borde gå att få den lite bättre? Har ni några tips?  ICQ/ab
Fast jag njuter ändå, frugan är inte lika glad, men det kan dem ju inte alltid vara.. Hahaha  ICQ/af

5 Senaste redigerad av Svwerker (2016-07-10 07:34:14)

Då är det omte bättre väghållning utan bättre komfort du vill ha. I och för sig så har båda liknande lösning, höj den.
En bil som är sänkt så mycket det går får inte per automatik bättre väghållning, det har med viktpunkt och rollcenter att göra. OM det blev bättre ju lägre den är skule alla tävlingsbilar för bana sänkas max, och det gör de inte.

När det gäller komforten så blir den ingen bra om fjädringen bottnar eller ligger nära botten. Fram blir geometrin fel för en mjukare fjädring när den sänkt mycket, sänkspindlar löser det OCH väghållningen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Sen så är däck en sak som kan hjälpa till också, tex om man går från original storlek till låt oss säga 195/65/15 så gör det ju skillnad i väghållning. Och mer profil på höjden samt mindre luft i däcken kan ju ge mer "fjädring/studs" ICQ/ad  Men frågan är ju om man rymmer dom under skärmarna bak?

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.