Åkte o skruvade T1:or i unga dagar, har haft några små återfall! Men våren 2014 så var det kört, suget var för stort! Skannade marknaden, men hittade en rubinröd 65a med taklucka på FB, den hade stått undanställd ca 20år. Hämtades 23/4 i Karlskoga. Fick en snabb genomgång av bromsar, bränsleledningar, avgassystem, batteri och nytt bränsle! Tidigare ägare hade tillverkat egna mattor av vanlig innomhus heltäckningsmatta, där hade möglet verkligen fått fäste.....
28/4 Besiktigad o godkänd 
1 2016-07-09 12:43:01 Senaste redigerad av nwiderlund (2016-07-09 13:09:38)
Trevlig bil 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
6 2016-07-09 17:01:02 Senaste redigerad av nwiderlund (2017-02-21 22:03:25)
Inför Bug Run Classic 2014 monterades bälte på förarplatsen för att kunna prova en repa på strippen! Sjukt kul, trots orginal 1300 snurra....
Bästa 1/4mile ET 21,18 @ 99,63
Bilen skymtas i klippet nedan.
Ser bra ut! Finns det några framtidsplaner för bilen? 
Manetsmet, den är redan utvecklad, ska uppdatera mer strax!
Planen är att bli lite snabbare för varje år 
9 2016-07-14 10:13:55 Senaste redigerad av nwiderlund (2017-02-21 22:04:44)
Under 2015 blev det under en intensiv vecka innan BRC, 12v konvertering och ihopsättning av en 1600 som låg o skräpade i garaget. Motorbytet gav en förbättring på 402m, ET 18,84 @ 107,76 km/h. Små framsteg men fortfarande framsteg 
Lite trix inför BRC, 1:1.25 vippor är monterade, och jag kände INGEN skillnad på motorn 
Nu är det dax för dubbla Weber idf36:or, då kanske även vipporna kommer till sin rätt!
Inne i garaget, bara börja skruva!
Provar lite!
11 2017-02-09 21:26:34 Senaste redigerad av nwiderlund (2017-02-21 22:06:14)
Uppdatering från sommarens BRC, kapade nästan 2 sekunder
Bästa ET 17,21@123km/h
Nu står bilen i vinterförvaring och nya planer smids, och delar inhandlas.
Mer motor, bättre växellåda och bättre säkerhet, riktig hjälm och bra stol står på listan.
Trevlig bil!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Trevlig bil!
Tackar, den är ganska lagom! Finns mycket som kan förbättras men Rom byggdes inte på en dag!
Så cool att detta är bilen som körde jämte mig när jag slog mitt Europarekord! Att kapa flera sekunder per säsong är inte lätt, så hatten av för utvecklingen av din bil! 
MVH Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Det smids nya planer inför sommaren! Har inte rört bilen på hela vintern då den vart uppställd i vinterförvaring! Inga problem efter förvaringen, bara starta upp och åka
Har hunnit med träffen på Gärdet och VWårrallyt i Norrtälje hittills i år.
Under vinter har jag fördjupat mig i växellådor och handlat lite delar till kommande växellåda, som borde vart klar nu... får köra med den som sitter i så länge!
Då tanken är att åka fortare varje år så nu påbörjas genomgång av en 1914 dom jag haft stående sedan 90-talet! Gör en egen projekttråd av den.
Motorn har fått en egen tråd nu!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=47022






