Tja
Har en 77a buss med en 2l insprutning och är helt färsk inom vw området. Den vill inte starta, den hoppar igång med hjälp av startgas men dör lika snabbt. Vart ska jag börja? Finns det någon i Stockholms eller i Nyköpings området som känner sig manad att hjälpa en nybörjare?
Börja med att kolla så pumpen jobbar när du kör på nyckeln. Du kan även testa pumpen genom att ha tändningen på och försiktigt öppna vingen i luftmängdmätaren som du kommer åt genom att ta bort luftfiltret. Kolla in så ser du. Pumpen startar när du öppnar vingen, eller ska göra. Jag rekommenderar Ratwell.com, där finns allt du behöver veta. Felsök metodiskt så ska du se den kommer starta!
Tja
Har en 77a buss med en 2l insprutning och är helt färsk inom vw området. Den vill inte starta, den hoppar igång med hjälp av startgas men dör lika snabbt. Vart ska jag börja? Finns det någon i Stockholms eller i Nyköpings området som känner sig manad att hjälpa en nybörjare?
Skulle tro du har soppa problem
Kolla om du får ström till pumpen om du har ström så kolla om den pumpar soppa om den gör så kolla soppa filter
Du har Vw ove här på forumet som jobbar med Vw
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke