Ja riktigt fin Bay ! Lycka till med besiktningen !
Tack det gick riktigt bra, blankt papper med perfekta värden på utsläpp och jämna bromsar efter lite nötande på trummorna bak då den har stått.
Nu är bussen besiktigad till 2018-07-30

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Utbys bay 1971 POBA
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja riktigt fin Bay ! Lycka till med besiktningen !
Tack det gick riktigt bra, blankt papper med perfekta värden på utsläpp och jämna bromsar efter lite nötande på trummorna bak då den har stått.
Nu är bussen besiktigad till 2018-07-30

Idag har jag tvättat av bussen och gått igenom inredningen och haft på lite olja på träet. Här är en bild på köket, bytt slang på gasolköket men det läcker i reduceringsventilen mot gastuben så jag har beställt en ny sådan. Hittade en portfölj på en loppis med diverse bra att ha saker, bra organiserad och ser inte ut att ha varit använt särskilt mkt.

Lite nya bilder,
Tog ett par bilder igår när jag var ute och åkte. 

Idag fick jag min reduceringsventil till gasolköket och lyckades få igång det, först kom inte det fram gas till andra plattan med lite knackande med en skruvmejsel så "fixade det sig" Köket är ett 50tals kök Sievert Tripp 926. Lite kul att få höra av morsan att min Mormor hade arbetat på Sievert fabriken. 

kul med tidsenlig kokenhet.. fast ha koll så det inte blir läckage..
kul med tidsenlig kokenhet.. fast ha koll så det inte blir läckage..
Nya slangar, reduceringsventil och anslutningar så jag har gjort så gott det går. Ska dock aldrig ha flaskan ansluten om jag inte lagar mat för att förhindra läckage den är trots allt ca 60år gammal och jag vill nog inte använda den inne i bussen för att laga mat med allt matos som går upp i taket.
Måste fixa någon form av förtält/tak att spänna upp så man kan sitta ute och äta och ha sovplatsen klar i bussen. Sedan måste jag fixa någon form av billjud, funderar på att göra en ny panel under instrumentbrädan i någon form av masonit för framsystem och ev ett aktivt basrör som man får hänga upp under handskfacket eller dyl.
ja dom tankarna angående gas är sunda... inte helt ovanligt med explosioner eller att folk gasar ihjäl sig.
obs en bra ventilation för övernattning är ett krav för överlevnad då en eller ett par människor förbrukar mycket luft .. men det har du säkert koll på.
ja dom tankarna angående gas är sunda... inte helt ovanligt med explosioner eller att folk gasar ihjäl sig.
obs en bra ventilation för övernattning är ett krav för överlevnad då en eller ett par människor förbrukar mycket luft .. men det har du säkert koll på.
Jo men hur pass mkt ventilation räknas som bra ventilation? Öppna friskluftsintag, ruta på glänt?
ofta sätter man en elektrolux ventil på taket och några intag vid golvet.. synd om man dör av syrebrist..
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Utbys bay 1971 POBA
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.