Någon som har koll på vad den här packningen heter på svenska eller tyska. Har försökt leta men hittar den bara på amerikanska sidor, och där heter den "Auto Transmission Governor Seal"
Bussen i fråga är en -84 1900 vattenkyld med automatlåda.
Nummer 28 på spränskissen
Med vänlig hälsning, fredrik
1 2016-06-27 11:25:00 Senaste redigerad av Fkgn (2016-06-27 12:36:48)
Någon?
Provat med din lokala VW återförsäljare dom kan få hem det mesta eller ge dig ett artikelnr så underlättas jakten på delar.
Det gör jag ett försök med.
Tror du det fungerar att plocka bort o-ringen och åka till en hydraulikfirma? Dom brukar väl ha det mesta i form av packningar
Packboxar har oftast nr man kan läsa eller så kan man mäta och hitta i tabell, o-ringar slits töjs och omöjligt få ett mått.
Vag kanske tom kan få hem en, dom brukar inte vara så mycket dyrare annars ebay eller någon firma som säljer delar.
Själv utgår jag alltid från artikelnr sen tyska ebay, har lyckats köpa delar till gammal Bobcat som inte ens fanns i Usa via ebay.de.
Dextron III olja, kolla den när du varmkört och växlat igenom växlarna med motorn igång.
Kan vara artikelnr "" 003 325 381 "" enligt min reservdelskatalog från vag.
Men dubbelkolla innan du beställer.
Hittade det art nummret igår också. Har faktiskt beställt o-ring och lock från californien nu. Ibland får det bli lite dyrare bara det bli rätt! Tack