Detta är vad som möter mig när jag öppnar portarna i mitt garage. Vill även tacka min älskade Johanna att du stöttar mig. du är detta projekts finaste supporter!
Mvh Mikael
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW -67 cab
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Detta är vad som möter mig när jag öppnar portarna i mitt garage. Vill även tacka min älskade Johanna att du stöttar mig. du är detta projekts finaste supporter!
Mvh Mikael
Säger sig själv att du skall stöttas, när du gör dylika finjobb!! 
En fin syn 
Man tar fyra stycken helsvarta sprintstars, sen är det mycket maskering och då är det fantastiskt med hjälp från min älskling (min vw-babe
)
Första lagret silver pådimmat och en nöjd lackerare granskar resultatet.
Två färdiga två kvar...
Resultatet, fyra stycken detaljerade sprintisar, med olika et för fram och bak, samma bredd. Och med empikapslar såklart.
Utöver det har vi hunnit fira nationaldagen och haft det bra
Mvh Mikael
Riktigt snyggt jobbat
trevligt med hjälp.. Bra jobbat!!
Mr 56 skrev:Flat four boxer skrev:Jaha, men dåså skulle väl karossen vara klar då:-)
Mvh Mikael
Har du köpt klämlisten eller gjort den själva?
Beställde utifrån ett embryo av den list som satt på bilen. Beställde lite för mycket så det finns profil att beställa utifrån. Ev. kan jag beställa mer från de som gjorde åt mig om du vill.
Mvh Mikael
Jag har en kille som kan fixa list åt mig, men jag har inget att utgå ifrån.
Så om man kunde få köpa ca 5cm vore det värt mycket.
//Lars B
Flat four boxer skrev:Mr 56 skrev:Har du köpt klämlisten eller gjort den själva?
Beställde utifrån ett embryo av den list som satt på bilen. Beställde lite för mycket så det finns profil att beställa utifrån. Ev. kan jag beställa mer från de som gjorde åt mig om du vill.
Mvh Mikael
Jag har en kille som kan fixa list åt mig, men jag har inget att utgå ifrån.
Så om man kunde få köpa ca 5cm vore det värt mycket.
Självklart! PM:a din adress så skickar jag en bit till dig. Kostar inget:) Mvh Mikael
//Lars B
Fälgarna blev riktigt bra 
Snygg renovering.
Ordning och reda och noga med detaljer.
Bra jobbat!
Tack Eskil och Kjellgren:)
Idag har vi grejat en stund, står nämligen en gocart i verkstan och då är det ganska lätt att åka dit någon timme då och då. Idag har vi plockat ihop det mekaniska i bakbromsarna och vi kunde ju inte låta bli utan vi hängde på fälgarna lite provisoriskt. De olika et:na mellan fram och bak är kanske en halv tum ca vilket ju inte är så mycket men det gör en hel del på intrycket av fälgana... Ska slänga på däck på dom nu snart så kan den väl ställas på backen då:) Ja och så lite torrkörning, Ludvig slängde vant upp armbågen på dörren;)
Nu är det kvällen, imorgon blir det tidig uppställning för oss och Kalle för bilträff i Falköping, färden går via Tidaholm och Kjellgren. Jag har fått dispens och åker 928:an.
Vi kanske ses:) Mvh Mikael
Reparerad inte renoverad... Så jag skarvade i från de röda för att ha originalfärgen. Kunde gjort på ett annat sätt också men detta känns mer... rätt på denna bilen:)
Mvh Mikael
rätt tänk 
Gillar att hela familjen är angagerad
Verkar bli ett bra bygge det här 
Tack för alla hejarop! Det vwärmer:) Idag var Kalle nere och hjälpte mig med bakvagnen. Fick till skivorna fram också. Men letar o-ringarna som sitter och tätar kanalerna mellan bromsokshalvorna. Tips mottages tacksamt! Tänkte väl att plattan snart skulle stå på egna hjul igen, semester nästa vecka, hm...
Mvh Mikael
Idag har jag krängt på lite däck, hittade tom ett svensktillverkat firestone 5.60-15 till reserven. Det är roligt när enheterna blir större och större för att tillslut... ja, tillåter mig att drömma lite;)
Mvh Mikael
Dagens arbete. Tack Kalle! Vilken VW-hörna vi skall få till;)
Kalle! Vad ska du göra med skrotet på taket???
Väntar på o-ringar till bromsoken, blir nog volvo bromsvätskebehållare, några bromsrör kvar, fel tryckplatta, allt skall kännas över och finjusteras. Passar på innan karossen lyfts på även om det är lockande att göra just det...
Mvh Mikael
Kalle! Vad ska du göra med skrotet på taket???
Kan ju vara bra att ha!
Ett framtida projekt eller vem vet? Kanske blir en snygg sänggavel 
Grymt jobbat och bra blir det
Och Kalle om bubblan börjar missa eller gå lite dåligt så kolla att du inte parkerat för närma Mikaels andra bilar av det otäcka svenska fabrikatet som längre inte byggs iaf 
Tack Kjellgren! Riktigt nöjd med framdäcken! Du vet, alla diggar egentligen saab, alla vet bara inte om det 
Grymt jobbat och bra blir det
Och Kalle om bubblan börjar missa eller gå lite dåligt så kolla att du inte parkerat för närma Mikaels andra bilar av det otäcka svenska fabrikatet som längre inte byggs iaf
Grejat lite med cb-performance gaslänkaget. Ganska nöjd, lite segt när man släpper gasen, annars verkar det lira. Satte ihop hållarna till länkaget med filterhållarna. Skall säkra skruvarna invändigt i filterhällarna och komplettera med en fjäder någonstans. Sen har det blivit ett par bromsrör till. Lite... bromsad av att jag saknar packningar till bromsoken men de kommer snart. Tack Tomas på folkabiten:) Ska nog banne mig köpa låga trattar och sätta på förgasarna med:)
Ha det gott! Mikael
Ser bra ut men vad är det för något du fått dit på svärdet? Har jag inte sett tidigare men har ju aldrig skruvat moderna fyrbultsbubblor 
Det förstår du Kjellgren är delar av en krängningshämmare, detta och andra moderna saker kom i slutet av 60-talet, skivor, mjuka knoppar på instrumentbrädan, snällare dörrhandtag på insidan osv, osv. Om man inte har en krängningshämmare (Rollen upstanders, på Tyska), kan bilen när som helst lägga sig på sidan, så som bilden visar;)
Mvh Mikael
Nä någon krängningshämmare är det inte. Z-staget är en hjälpfjäder som hjälper till när bilen är tungt lastad bak, inte när det kränger.
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW -67 cab
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.