1

Besiktningen tyckte min vagn av sista årsmodell var något för rostig för godkännande och jag kan väl egentligen hålla med om att den är rostigare än den borde vara, men att de borde släppt igenom den ändå...  ICQ/ae

Dels ska jag lappa ramen på två ställen och det är ganska straight forward, men även främre tvärbalk behöver lagas, både övre och nedre delen.

Nu när jag tittar på bilder så verkar det som att den övre löper längs med hela fordonets bredd och eftersom jag varken kommer åt ovanifrån eller har lust att riva mer än nödvändigt tänkte jag bocka till den delen själv och lappa det som är nödvändigt. Problem/svårigheter/tips?

Den undre delen verkar inte så knepig att få dit, men däremot knepigt att det går massa vajrar och rör igenom den. Hur gör man enklast här?

Mycket av det här kommer vara ganska självförklarande när jag börjar grotta i det, men jag tänkte förbereda mig mentalt samt se vad för samlade erfarenheter av dessa jobb som redan finns i etern.

Peace! ICQ/af

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Vill du se ett framparti i delar för att kunna se tydligt hur du kan göra så är du välkommen till mitt garage utanför Sala å kolla in  ICQ/ab
tel. O7O848O477
Säkrast på Tisdagar, Torsdagar och söndagar under kvällstid

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

3

Tackar för inbjudan Bengt. Får se när/om det passar. Ska ju göra detta på semestern och är i "faggorna" då, så helt omöjligt är det inte. Om inte annat är det trevligt med en liten pratstund. ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Välkommen!  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet