1 Senaste redigerad av Roger L (2016-06-22 05:33:08)

Tänkte kolla med er om det kan vara något enkelt fel på mitt problem?

Har köpte gammal T3:a som har stått ett tag. Den startade då jag köptd den, men den vekade gå gaska fett. Det luktade ganska mycke bensin ur avgaserna. I alla fall så stargade den inte en dag. Fick hjälp av en mycket snäll forummedlem som konstaterade att den inte tänder som den ska. Har bytt fördelarlock, rotor och stift.
Problemet är att stiften ibland får en stark gnista, sedan svag och mestadels ingen alls.

Tänkte kolla med vad ni tror kan orska detta fel? Ska nämna att motorn är en 1.9 (DG) med förgasare.

Tack på förhand
Roger

Post's attachments

DSC_0276(1).JPG, 385.36 kb, 550 x 310
DSC_0276(1).JPG 385.36 kb, 136 downloads since 2016-06-22 

2

Antar att det är brytarspets på den. Hur ser den ut? Hur ser nockarna ut som styr brytarspetsen? Är fördelaren ordentligt nertryckt i hålet? Tänkte så inte medbringaren ligger ovanför motsvarande del i motorn och bara åker med lite av ren tur.

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

3

Tack för inlägget, men jag tror det är brytarlöst. Är det styrningen till det som kan strula tro?

4

Bara peta av locket på fördelaren så ser du om det sitter en brytarspets eller om det är brytarlöst. Kanske är tändspolen som drar sin sista suck.

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

5

Tack FlashTec, får prova med att byta den.

6

Nu vet vi ju inte om det fungerar än så tacka inte i förskott. En annan sak jag tänkte på när jag kollade på bilden va placeringen av bensinfiltret, långt från optimalt ställe om du skulle få läckage av någon anledning

7

Hade inte tänkt på det, tack. Ett avgassystem som ligger just under, inte så bra ICQ/ad

8

Byt tändspolen

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

9

Nej, det var inte tändspolen eller kabel i mellan som var felet. Det är ett bryr löst system på denna. Finns det andra delar på en födelare som kan var felet, förutom de brytar lösa delarna?
(mycket novis som ni märker).

Tacksam för alla tips

10 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-07-31 09:49:06)

Det kan vara en så simpel sak som soppan är förgammal   då  kan det vara jäkligt att få start
Lagrings tiden är bara 3 mån på dagers bensin
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke