Kommer bli så jävla klockrent det där
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 79 80 81 82 83 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kan inte bli annat än bra 
Grymt!
Kan bli 
Du har så snygg färg på den.
Coolt ekipage, försökte peppa fjällan på nåt liknande men hon var inte så sugen på en Sverige semester i pickisen med barn
Tack ! Du får tjata mer ! 
Ser fram emot 80 sidor ytterliggare projekt tråd om husvagnens renovering
![]()
![]()
Hehe njaaa... så mycket sidor får det inte bli... hoppas jag
Kul med en storebror till min husvagn min är en Sprite 300, proportionerna blir lite lustiga på min typ högre än vad den är lång
Hehe ja där ser man.. fin vagn ! 
Hoppas på det..... känns olustigt när jag börja riva lite i den.... flashback liksom
Kan inte bli annat än bra
Det vet man aldrig..... 

Hittade denna vagn och gjorde affär... drog hem den och konstaterade att de finns en del att göra på den...
Jag ska försöka "bara" att fixa till där det läkt in i vagnen... byta reglar osv. men jag vet ju hur jag är......
till slut så har jag rivit innanmätet helt... byggt nytt.... slipat ner lackat om... sänkt... men jag ska försöka låta bli att göra allt på en gång....
vill använda vagnen i sommar så det lär bli en enkel rust nu... så får man lacka om den och möjligen sänka den senare..

Ja började syna vagnen mer ingående igår... riva lite å så
och som vanligt så finns det ju att göra på gamla vagnar.....

Jag har fått låna farsans carport så man har tak.. har tyvärr fullt i alla garage
Nu är det bara å köra på ! 
/Andy

Just det där är ju en av anledningarna att man köpte sig en camper istället. Kör på gött med riktigt tak över huvudet på träffar.
Det är klart att du ska slamma husvagnen. Kolla in senaste numret av tidningen ultra vw. Där är det en jätte cool bus med slammad husvagn. 
Idag var jag till den lokala verkstan och fick hjälp att ställa framvagnen... igen..... denna gång hade en mekaniker tagit med sig sina 60-70tals instrument
som funkade riktigt bra.... och mycket riktigt.. så var det toe out ca 10 mm så nu är det 2 mm toe in och den rullar som en kanonkula insmord i vaselin 

Hoppas nu att inge däck slit så fort nå mer 
Igår var jag ner till farsan och snickrade lite då han har en fin lite snickarverkstad ... fortsatte idag och det blev en lite vikbänk i bakhytten...

Den är klar... men ska plocka bort vikmekanismen och lacka i lichtgrau samt betsa bordet troligen i mörkbrun/svart.... eller nån annan färg ?
Så blev det en kvällsbild

Gokväll ! /Andy

Riktigt snygg dubbelhytt de där !!! 
skönt att det löste sig, och att du nu fått framvagnen rätt ställd!!
Kul med lite blanka bilar 
Sådär.... betsat och lackat... samt lackade vikgångjärnen i samma färg som på bilen...

..blir samma bets på ribborna på flaket senare i sommar med 

Stiligt

Idag hände det som inte fick hända..... inte nu mitt i säsongen vilket fall..
..motorn på pickupen la av helt.. den vill inte gå runt nå mer !
Satt å dundrade i fantastiska 80 kilometer i timman... så small det till... motorn dog..
frikopplade och rullade in den vid en vägren...testade startmotorn.. tvärnit !
Så jag befarar att det är ett omfattande motorhaveri..... JAG BLIR SÅ TRÖTT !!!!
Fick hjälp av farsan och hans PV Sport hem !
Får se om jag hinner renovera eller hitta ny motor innan brc... men jag vet inte om jag har tid eller lust att meka ! 
Nån som har en startklar 1600 !!!!!??? 

Surt..tur att du kunde bli bogserad ståndsmässigt iallafall..bara att komma igen!!
Ja vilket skit grejerna bara går sönder, ingen garanti på den?
Men när saker går sönder, är det ju ett ypperligt tillfälle att montera något bättre
Bara ta nya tag och renovera en maskin, så VET du att den håller i åtminstonne några tusen mil..
Igår kastade jag ur motorn...

Blir väl å riva å kika nån dag framöver... men skulle vara trevligt om man hittade en fin 1600 !
Så är det nån som har att sälja PMa mig ! 
Glad Midsommar på er och SKÅL ! 

Ja vilket skit grejerna bara går sönder, ingen garanti på den?
![]()
Men när saker går sönder, är det ju ett ypperligt tillfälle att montera något bättre
![]()
Bara ta nya tag och renovera en maskin, så VET du att den håller i åtminstonne några tusen mil..
kan bara hålla med, skruva ihop motorn själv då vet du vad du har.
Som jag befarade.... en ventil har gått av och ventiltallriken slagit sönder kolven...
massa kolvrester i motorn

Lär jaga en bättre begagnad motor.... kan ha en på G... vi får se... 

Lycka till!!!// Mikael
I fredags drog jag tidigare från jobbet med min polare Magnus upp mot Timrå för att hämta en motor till pickupen..
Hade lite mer kraft i ådin hemåt än när vi åkte upp 

Motorn är helt renoverad av en kille i Timrå.
Så när vi var på väg hem så såg vi några folkvagnar stå på en mack i Timrå... så lära svänga förbi.....

Där stod Brink, Nobbe å några till och snackade lite innan de skulle fara upp mot Bug Convention.
Kul att träffa dem ! 
Nu iveckan ska jag väl kika lite på motorn och borra hål i klacken under oljepumpen för att kunna använda motorbalken.
Sen göra rent i svänghjulskåpan då det var lite oljigt.... (troligen olja från motorn även fast jag bytte packboxen där)
Så hoppas jag att det går bra att få i den och få fart på den ! 
Gokväll/ Andy

Kul att det löste sig,nu är du snart igång igen.. 
gött att en "ny" maskin e på gång!!
Igår fick jag i maskinen.... 
Märkte dock att jag lär nog bygga om gasreglaget....då det tar i insuget tyvärr...
ska ta och kika på det idag... så får vi se när det blir uppstart 

Och igår gick spisen igång... så vart det en provtur med senare på kvällen..
Lite hög tomgång på klippet.. justerade det idag 
/Andy

Bra jobbat !!!alla tummar upp 
Sidor Föregående 1 … 79 80 81 82 83 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.