1

Hej allihopa!
Njuter på Ullareds camping efter 8 timmar bilkörande, som gått som en dröm. ICQ/ab
Något som är lite irriterande är bara det att man tvingas tanka oftare än man borde. Vi testade tidigare att köra tills det att den dog av slut på soppan, och fick då i 28 liter bensin. Har aldrig fått ens nära 30 i övrigt, och enligt registrationen ska det vara 40-liters tank.
Någon som har några tips på vad som kan vara problemet? Tankmätaren verkar fungera perfekt.

2

Vilket du säkert övervägt också är kanske att dom bytt tank någon gång ?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

Alla bubblatankar rymmer 40 liter. Troligen är silen i tanken skitig en bit upp så den inte släpper igenom soppa. Byt den och gör ren tanken så borde det fungera bra.

Ducati Monster 1200S

4

jerry skrev:

Alla bubblatankar rymmer 40 liter. Troligen är silen i tanken skitig en bit upp så den inte släpper igenom soppa. Byt den och gör ren tanken så borde det fungera bra.

Rymmer dom 40 liter?
Jag har som max fått i 35,77 liter och då har mätaren varit tvärt i botten i typ 7 mil och jag trott att jag kört på ångorna i flera mil.  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

Står det hur man gör i OKQ8:s verkstadshandbok, eller finns det möjlighet till en beskrivning? ICQ/ab

6

har du tittat under om tanken blivit ihop tryckt händer ibland om en tank är tät utan avluftning,för att rengöra sil skruva loss utröret i botten (störe mutter) tag ner koppl

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,