1

Hej!

Har fått en fråga från en kille i Italien om registreringsbeviset.
Han är bekymrad för det står en extra 1 först i Chassienumret. Bilen är en 56. Kan tydligen ställa till det för honom med polisen.
Bilen importerades härifrån 2010. Han är ny ägare på den nu och är undrande.

Tittade på mina papper på min 56 och det står en extra 1 på det också.

Nu är frågan, Varför?

Varför står det alltid den första januari som dag och månad när bilen registrerades också?

Någon som vet vad som gjorde att det blev så. Var det någon lag eller det blev lättare så i hanteringen av någon anledning.

skulle vara skoj att veta detta.

2

Att det står 1/1 är troligen bekvämlighetsskäl när registret datoriserades i början av 70-talet. Alla bilar som registrerats det året fick det datumet för att det var enklast då. Idag ställer det till med missuppfattningar vad gäller årsmodell för årsmodell och tilverkningsår är inte samma sak. Den extra ettan vet jag inte.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Jag har också en 1:a först på chassinummret i regbeviset  som inte ska vara där, har också funderat över den. det räcker ju att man kommer till en nitisk besiktningsman så har man ju direkt ett delikat problem! Det är en ghia från -57

4

Finns det dokument/bevis på varför man tryckte dit en 1:a framför?
Kan man ju skicka ner till Italienaren.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!