Söker buss säten gärna dom man kan fälla så det blir en säng. Söker även orginal panel till min ögonsten.
pm gärna mvh Marie 
Sofforna av detta utförande kallas för "rock 'n' roll-soffa" och är inte original förutom i ett fåtal fabrikstillverkade campingmodeller, men alltså då inte original VW utan efter det utförande som eftermarknadsparten tillverkade dessa i. Westfalia är den mest kända av dessa aktörer.
Med det sagt så säljs delar till dessa soffor idag som sk "repro" eller återproducerade kopior om man så vill. Det man köper är själva gångjärnen varpå skivor och dynor tillverkas själv.
Om du med "original panel" menar dörrsidor och liknande skivor inuti har jag ingen aning om var man får tag i dessa. Själv tänkte jag nog göra egna till min splitt men det är ju lite mer "kustom" än original ändå...
Finns även gångjärnsbeslag som man monterar på originalsoffor för att kunna göra dem bäddbara.
Men då är det ju både soffa av originalmodell och Z-brackets som skall införskaffas.
http://www.busdepot.com/zbed
Åfan, dessa kände jag inte till, helt klart en ball lösning om man vill ha originallook men ändå bäddbarheten. Cool! 
Kan skicka upp bilder på dem när jag är i garaget nästa gång.
Till min buss har jag original fällbart baksäte med bälten. -78 Kleinbus. Tillbehöret fällbar soffa syns i instruktionsboken för min årsmodell, men varken jag eller min polare som hållit på med bussar hela livet har någonsin sett det i verkliga livet förutom på min buss. Så ja, det finns orginalmonterade fällbara säten, men nej, du lär inte snubbla över ett.