1 Senaste redigerad av Gooks (2016-06-17 04:40:39)

Hej

Motor ifråga
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 78#p383678

Har ställt ventiler och bytt olja
Ventilerna dubbelkollade så de är ställda som de ska.

Motorn startade och gick fint direkt efteråt.
Stått sen i måndags.
Skulle köra ut den igår och då bara poffade den och ville inte starta.
Laddade på batteriet inatt och provstartade imorse då poffade det länge men gick sedan igång.
Lät den gå en liten stund. Startade den sedan igen och det gick bra.

När jag kom hem från jobbet idag så poffar den bara igen och känns som startmotorn får jobba tungt och den startar inte.

Tips?

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

2 Senaste redigerad av Gooks (2016-06-17 04:41:36)

Har kollat bränslet och det flödar rätt in i förgasarna när den elektriska bränslepumpen slår igång på tändning
Har provat satt dit en btr nu men det är ingen skillnad.

Bensinen rinner ju då ner i cylindrarna antar jag.
Är det bara att renovera förgasarna på grund av att det varit för högt tryck i bränslepumpen om det nu är det som gjort att inte flottören stänger.
Är lika på båda förgasarna.

Råd och tips mottages

En 3 veckor till gotland...paniken smyger sig på...

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

3

Har du rätt soppatryck och den flödar så är förmodligen nålventilen otät, byt.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Vad ska soppatrycket ligga på?

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

5

Jag säger 0.15 barg

Anders