Hej tänkte presentera mig och mitt nyförvärv. 2007 köpte jag en buss för jag har velat ha en buss sedan jag var ung men inte fått tummen ur. tyvärr så fick jag av flera anledningar sälja densamma (bland annat läckande bensintank)våren 2008. Fy vad ja ångrat det sedan dess.
I höstas bestämde jag mig för att skaffa buss igen. Nu var jag klokare tyckte jag och hade bestämt mig för en vattenkyld med 4 sängar. Planen var att köpa en buss till hösten men jag har hållit utkik för att hålla koll.
I fredags sa brorsan har du sett den nya bussen som kommit ut. Jag jakade till detta men sade att den har fel motor och fel tak. Men jag tog upp mobilen och kollade igen för den var jävligt cool i mitt tycke. Samma färg och tak som min gamla buss. På en interiörbild såg jag en ful taklampa med en tygskärm som jag helt plötsligt kände igen men säker var jag inte.
Men det var fel motor och tak så den vill vi inte ha. När jag kom hem kollade jag försäljningsbilderna och det var mycket riktigt den gamla bussen.
Jag tittade på min fru och vi sade den kan vi inte köpa men vi vill ha den efter en liten stunds tvekan så sade vi "va fan vi köper den".
Klockan var mycket så jag fick vänta till morgonen med att ringa.
Ringde relativt tidigt inget svar. Tänkte fan redan såld. Men envis som man är så ringde jag varje halvtimma fram till jag fick svar halv ett.
Frågade finns den kvar och blev jätteglad när svaret blev jakande. Sade bra jag tar den! Förvånar fniss som svar. Frågade sedan om tanken läkte snacka om förvånad röst i andra änden då de bytt tank när de köpte den av förra ägaren (varit en emellan) Fick efter en stund förbarma mig över säljaren och berättade hur det stod till.
Svaret blev oj va roligt vi har inte riktigt velat sälja Folke(bussen) för vi har haft så mycket roligt men det blir lättare om den kommer till ett bra hem.
Åkte tåg till Kalmar och hämta hem bussen. Det har knappast hänt något med den sedan jag sålde den ser nästan identisk ut. Nu släpper jag inte bussen i första taget.
Mycket är bra men mycket behöver fixas. Jag är kass att ta foton på projekt men skall försöka. Har två hobbybilar till en MGB GT och en super seven replika. så bussen har lite konkurrens .
En stolt bussägare
Michael Wänström
Ps den övre bilden är från 2008 ds