Här händer det grejer sakta men säkert, ser riktigt bra ut...
Lite nyfiken är man på vilka fälgar du valt, är ju lite det som sätter tonen för hela bilen...
/foppa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 91 92 93 94 95 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här händer det grejer sakta men säkert, ser riktigt bra ut...
Lite nyfiken är man på vilka fälgar du valt, är ju lite det som sätter tonen för hela bilen...
/foppa
JB: Jag kan ha en till tror jag.. Ska jag leta fram den åt dej ?
Jimmy: vanlig enkel linda för cykelstyre köpt på Sportringen. Blev inte så snyggt men skönare att hålla i än plåtröret....
Foppa: Den som väntar på nåt gott är ofta hungrig.... 
Sorry för långt uppehåll men det har varit lite mycket nu...
Jag åkte till Volksmeet #2 förra fredan tillsammans med brorsan. Uppsamling i Hudiksvall men andra likasinnade och vidare färd mot Sundsvall. Allt gick bra tills sista korsningen 2 km från träffen. Då small det till , laddlampan tändes och övre remskivan lyste med sin frånvaro på generatorn... Den hade snurrat på axeln och tagit med sej gängorna ut efter muttern släppt så det blev bogserlina med en öl i näven sista biten in.
Pratade med en kompis som skulle komma dit på lördagen och han hade en generator som han tog med sej så det skulle ordna sej. Fredagkvällen i övrigt var bara kul , kallt men uppehåll större delen så det var idel däcksparkande, tältresning och skålande i goda vänners lag.
Lördag morgon började bra men sen var det däremot sämre väder så det blev inte mycket kört på strippen för nån och inget alls för Danne som med nyinköpt räser skulle prova på och jag skulle vara med som mek men det blev inte mer än varmkörning innan regnet så jag fick byta generator istället på min bil. Det gick faktiskt oväntat bra och vi åkte hemåt redan på eftermiddan då jag var bortbjuden på födelsedags kalas på kvällen.
I Gnarp dog bilen helt tvärt! Precis framför en husbil efter en omkörning dessutom! Lyckade dock rulla in på en avfart, eller påfart, eller i rätt hög fart iallafall så jag slapp stanna mitt på E4. Helt död. Ingen gnista ens efter att prova med Koch´s tändspole så vi bestämde att den brytarlösa grejen i fördelaren var död. Lustigt nog så hade jag köpt en 009 med Ignitor som jag fick levererad till träffen så vi satte dit den och då startade vi utan problem!
Nöjda och glada körde vi hemåt igen men precis norr om Hudiksvall hände samma sak. Tvärdog bara. På 2-1 motorväg. Kul.. men med samma tur i oturen som tidigare problem så kom jag precis fram till en plankorsning som på motsatt sida ledde oss in på en gammal väg in mot Hudiksvall enligt Google Maps så vi skjöt över min bil och kopplade än en gång bogserlina i Koch´s cab. Vi drog in den till Turris och lämnade den för jag skulle ju på kalas. Det verkar vara tändspolen som är boven då den var stekhet och läkte olja och kan då kanske ha bränt upp två brytarlösa system för mej.
Förra veckan bestod i massa andra saker som resulterade i lördags i en skitkul gemensam 40-fest för mej och min fru så därför står bilen kvar i Hudiksvall men imorrn kväll hämtas den.
På 40-årsfesten fick jag för övrigt en cab av en gammal vän, visserligen en Kirunacab och rätt möglig men kul present ochvi får väl se vad som händer med den.
Jag återkommer med fler bilder från Volksmeet men ni får en stämmningsfull bild så länge och då ser ni även mina nya fälgar som jag var lite hemlig om i tidigare inlägg. 
På dessa bilder ser du tydligt "vad som skiljer" mellan kiruna och wolfsburg...
Du förstår vad jag menar
Tackar för trevlig fest! 
jo jag vet. Jag är väl inte född i farstun...
Tack själva för att ni kom!
Jag och Skäggo var för övrigt och hämtade hem '67:an från Turris i Hudiksvall nu ikväll och som en jordgubbe på den tårtbiten så hittade Skäggo lite delar till sitt Oval-projekt! 
vart ju frän med de där riviera fälgarna ju och tack för senast 
de var kul på festen, dom sista timmarna hadde Danne fult upp med att konsentrera sig på att stå upprät och kunde inte stå upp och prata samtidigt haha 
Även en fint underhållen 45' kronors bil traslar ibland
Vad hände med resten?..
Talade 50 Engelska? Isåfall går det i bekantskapskretsen 
Tack själv Sving. Jo, han var lite draagen. Han åxå..
Allting trasslar ibland Patrik, tur att det mesta går att lösa så nu funkar den igen. Bytte till annan tändspole och en fördelare med brytare i och simsalabim!
Men när pratade 50 engelska och med vem ?
Och kul att du kom på fest åxå. Nytatuerad och allt. 
Några bilder från Volksmeet # 2 i väntan på nåt mer spännande..
Några bilder från Volksmeet # 2 i väntan på nåt mer spännande..
Här var det lugnt...
Jag har dock hunnit med bl.a VWATER som ni kan läsa lite om här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=42971 och att var lite på semester med familjen. På en sån sväng så passade jag på att hälsa på hos Barndoor Bäängt och det var kul att få en rundtur i hans garage, dock lite för kort besök men det kommer väl fler gånger får man hoppas..
Vid en annan tur så mötte jag upp vid E4 i Hudiksvall med en karl som jag köpt fälgar av så nu är jag snart ikapp med Blom i Gävle med fälgbyten på samma bil!
Nu byttes Riviera hjulen ut mot MAG Industries. Ett rätt udda set brittiskt gjutna fälgar som jag bara vet om två till av i vår del av världen. En finsk Fridolin och en blå typ 3 i Sthlm har de monterade och de här kommer ifrån en ´73a cab där de var monterade av återförsäljaren som nya.
Nu är jag nöjd med hjulbyten för ett tag men man vet aldrig. Rätt var det är så dyker det upp nåt udda och fränt igen ! 
Them rims..
Nice!!
Coola rims !!
Ombyte förnöjer heter det ju, men gränsdragningen till dårskap är ju hårfin när man haft 3 olika uppsättningar halvvägs in i säsongen...
Fast det där blev ju skitbra, snyggt och udda är ju en vinnande kombination. Tyckte jag hörde nån säga att det inte finns några fräna hjul med 4x130, tycker precis tvärtom finns ju hur mycket fräna hjul som helst. Är ju bara plånboken som sätter stopp, speciellt om man som jag gärna köper men sällan säljer...
Simma lugnt i sommarvärmen!
/foppa
Näyttää todella cool Helsing ! Hyvää työtä poika!
Täsmää MAG-väska täydellinen !
Suomen "Krokofanti" luultavasti tulevat BRC. ....
Ombyte förnöjer heter det ju, men gränsdragningen till dårskap är ju hårfin när man haft 3 olika uppsättningar halvvägs in i säsongen...
/foppa
Jo lite knäppt är det ju men roligt åxå !
Å jag är inte rädd att bli kallad dåre..
Micke W : Hmm, intressant..
Fille Frog : Kul, nu måste jag ju gå på Bolaget och köpa en flaska Minttu, kan ju inte finska annars jag eh..
Och tack ni andra 
Många små steg. Från klarhet till klarHET. Den börjar bli het nu. =)

Har man inget bättre för sej kan man ju alltid dricka kaffe i garaschää i kvällssolen med världens bästa Jon. 
Nu är semestern slut... Men det har varit en riktigt fin semseter så jag ska inte klaga, Orkar inte dra upp allt vad som hänt men drar lite VW-relaterade saker iaf. Jag och Kalle Swing var iväg på en 150-mila resa för att samla upp lite grejer förra veckan. Drog iväg först till Lidköping för att hämta en svets och ett litet stopp hos Berg för en baklucka och fick en snabbtitt på hans bilar.
Efter det så blev det en rejäl sträcka runt Vättern för att senare ramla in hos Micke W för att köpa glas och fälgar. Och naturligtvis garagekoll..
Och ett ytterligare stopp var inplanerat hos Lars Häsä så det blev bara snabba besök. Jag åkte kl 07 hemifrån och var hemma kl 02....
Inte nog med den resan , dan efter tog jag familjen med mej och åkte till Rättvik för CCW och camping hos Kuus. Riktigt kul det åxå med grillning, laga båtmotor, cruising i Ockelbo panelen och naturligtvis kolla in massa andra bilar.
Leif, brorsan och Artur
Kuus och min Max
Och naturligtvis kolla in Dannes senaste grymma fynd ! Världens äldsta Tempo Matador som Danne och Patrik B var och grävde upp söder om Sthlm dan innan vi kom till Rättvik. Den måste vi sätta fart på snart nog...
Vi åkte hem på Onsdag kväll och torsdag var det hemma pyssel men på fredagmorgon styrde jag ´67:an mot Tierp och BRC . Rullade in tillsammans med Larsa på eftermiddan. Skruvade lite rejsbil med Danne, sparkade lite däck och tog nån öl och sen på lördag så var detmer fokus på dragracingen och nog lyckades det bra. Danne körde riktigt bra och bästa ET blev 11.92- 178. Jag var med som mek men bilen ( byggd av Åberg i Gävle ) funkade så bra så det var bara finjusteringar som behövdes så nu laddar vi för SCC i norge nästa helg!
Sådärja! En intensiv VW-vecka blev det på slutet av semestern och då har jag inga bilder ens från en bondauktionen jag var på och fyndade en hel släpvagn full för 300 kr heller..
Lite lugn och ro på jobbet nu så blir det väl en update från SCC senare.
Sidor Föregående 1 … 91 92 93 94 95 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.