26

Bra, då tar jag 2 st, jag skickar ett mail till dig.

Lennart

27

En sats till mig, tack. PM!

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

28

Väntar på svar från några som hört av sig/ några jag PMat nu, men ångrar sig ingen är de troligen slut.

29

Om det blir ngn över tar jag gärna en!

30

Hej Frederik

Jag har mailat och betalt till dig, du har sett det?

Med vänlig hälsning

Lennart

31

Japp, alla som hört av sig hittills på något sätt innan sickan har en sats reserverad tills vidare. Sickan, jag hör av mig om det blir över. Om 5-6st till vill ha kan jag försöka hitta och beställa en omgång till..

32

Tror kanske jag behöver/ vill ha några satser till själv så försöker beställa i alla fall. Så vill någon mer ha hojta till så tar jag hem extra om det finns.

33

Hej!

Tar gärna en till!

34

Då har jag fått hem en omgång till, så om någon behöver tjoa till
http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/CCAF3A23-550E-44BE-B0F9-69787C2EFF0F_zpsm7abz6ip.jpg

35

jag är intresserad av en sats....men vet inte riktigt vilken fördelare jag har i buggyn....är en 1500 från 67..

36

Det är samma sats till i princip alla Bosch fördelare oavsett märke och årsmodell, från gjutgärnsfördelarna på 50-talet till modern tids aluminiumfördelare.

37

snyggepelle skrev:

jag är intresserad av en sats....men vet inte riktigt vilken fördelare jag har i buggyn....är en 1500 från 67..

En 1500 från 67 har en fördelare som heter 113 905 205K och satsen passar till den, jag har själv köpt en sats och renoverat min 205K. Kan inte annat än rekommenderas, numera vet jag hur lätt vakuum plattan ska röra sig :-)

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

38

Pm
//Magnus

39

Jag vill ha.löser det imorgon. Fotboll nu

40

Jag tar gärna en!

[email protected]

41

Pm sänt och swishat

42

Har även hemma lite annat smått i begränsad tillgång som kan vara bra vid renovering av fördelare.

Framförallt kanske de extra lösa fiberbrickorna (nr 6 och 10 i sprängskissen nedan) kan vara intressant. Ni som köpt ren.sats har säkert upptäckt 2 saker: att satsen bara innehåller en av dessa fiberbrickor fast varje fördelare har 2st, samt att justerbrickorna i satsen räcker till fler renoveringar. Med extra fiberbrickor kan man alltså troligen renovera fler fördelare med en sats. Hade tänkt erbjuda dessa med satsen, men har tyvärr inte fått tag på dem tidigare. 3st extra/ 100kr (original Bosch).

En annan sak som kan behövas är ny medbringare och låspinne. Pinnen är/blir ofta deformerad vid utdrivning (svår att få ut/driva tillbaka) och medbringaren kan ha skador från tidigare. 220kr/kit (pinne, medbringare). Allt är nytt, original Bosch och inget eftermarknadskludd.

Bilden uppifrån ner:
-Renoveringssatsen
-Lösa fiberbrickor: (Nr 6 och 10 i sprängskissen).
-Fiberbricka övre: senare fördelare brukar ej ha denna, utan är ffa till vissa gjutjärns-fördelare. (Nr 7 i sprängskissen).
-Justerbricka 0,3mm: sitter med brickan ovan, ren.satsen har fler så denna behöver man troligen inte. (Nr Default/af
-Medbringare och låsstift:  (Nr 12, 13)
-isolerpapper: även detta ffa till gjutjärnsfördelare, brukar vara i skört tillstånd. Troligen kan man tillverka själv, men original är original.. (Nr 10)

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/92E2A21D-7387-4366-964C-BD3CFF57536B_zpscaz7ml4x.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/C7A868E3-A2A7-4176-A2F4-BEB551715366_zpsxvvrpk5m.jpg

43

PM     ICQ/bf