1

Surt sa räven!

Har renoverat en T2 skåp, 77a, under denna vinter. Hade stått i en trädgård i Stigtomta i 23 år.

det mesta är bytt och nytt efter så klart.

Har kollar på era trådar och det verkar som flera har haft samma problem: min den "huttar och muttar" på gasen vid 60- 70 km, går ryckig när man trampar ner gasen. Annars går den och startar perfekt

Har testat den mesta som andra ägare föreslagit, men samma problem återkommer!
Så nu är jag slut på idéer.  Kort sagt jävla T2,a.. ICQ/ac  ICQ/ac

Post's attachments

Attachment icon DSC_0119 (2).JPG 924.16 kb, 79 downloads since 2016-06-05 

2

Vad har du för motor?? förgasare, insprutning?

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

3

Det en insprut, 2L...jag har bytt allt även spridare...

Kan det var pumpen då denna är en eftermarknads från "vw uppe i Norr"....ka det vara bätter med en svin dyr Bosch original?

4

Min är lika. Jag funderar påbatt plugga egr ventilen.

1975 latebay med ´79 GE motor

5

Jag har pluggat min , men ingen skillnad, samma skit kvarstår.

Det som har funkar (ett tag) var att koppla förbi kallstarts injektorn. Då jag trodde att den läckte vid körning,
(då den är den ända jag inte bytt till ny)

Men problemet kommer tillbaka, efter ett tag.

Just nu har jag slut på alla ideér....

6

Den bussen är inget skämmas över...
http://boxerville.se/forum/misc.php?item=44451&download=0

7

Har du bytt temp sensorn som sitter i toppen??

8

Titta på en grymt bra webbsida: ratwell.com Idé är att mäta alla elekriska manicker, tror att det framgår tydligt på den sidan hur man gör och vilka värden som är inom gränserna. Säkert ett skifel som stör..

9

Sensorn är bytt, som allt annat som kan bli dåligt , utom "stor hjärnan" boxen.

Men i går kväll ,fixade jag med alla jordkontakter jag kunde hitta. Test körde , men den gick lika ryckigt ändå, speciellt runt 50-60-70, så ville man ligga och "finköra" så ryckte den hela tiden så foet man nuddade gaspedalen.

Men då jävlar, ...jag har ett tag kollat på den sk: "trottle valv swithen" - microswitch. och tyckt att den klickar hela tiden och på alldeles fel ställe. på cruising fart, så jag tog helt sonika och kopplade bort den. 

Och skåpbilen gick kanon har aldrig gått bättre!! Varvade rent och bra, och jag kunde ligga och finköra..och dra rent och jämt på alla växlar. ICQ/ag

Så felet är nog där ..:att den ger extra soppa för tidigt och på fel ställe på mellan varv och inte vid fullbelastning.. ...dessutom läste jag i manualen att  på 77 års modell och senare är den bort tagen och att  " full enrichment" sköts av "boxen"...

Så jag ska felkolla den..

10

Hurra! ICQ/ag

11

Du menar den som sitter på själlhuset?? på min -79 har den aldrig varit inkopplad.

12

Ja just den...

13

Jag vill minnas att jag läst att den fanns på GE-motorer fram till december 1976, dvs en liten bit in på modellår -77 kan den vara original. GE004500 eller något sådant var motornumret då de bytte. Jag har en sån på min motor med nummer GE002502, men inte på GE010540 som jag också har liggande. Det går bra att ha en nyare styrenhet till en äldre motor, men kan krångla om man gör tvärtom. Så om det sitter en på en -79 så verkar det mystiskt. Vad har ni för motornummer?

Pickup EH -76
1303 cab -78

14

Ska kolla!

15

ICQ/ac Surt sa räven,  trodde att alla bekymmer var lösta, men den gick bra några körningar, sedan var det samma skit igen.  Rycker och hoppar vid halv gas och när man "drar på"...

Ska kolla bränsletrycket trots att pumpen är ny, och bränsle ledningen till tanken den är inte ny...."25 år bara"..:) ICQ/ab  ICQ/ab

16

Har du provat att byta luftmassemätaren? De har en kolbana inuti som kan bli sliten och då blir det ryckigt. Jag har några sådana om du vill testa.

[

17

har ej bytt LMM, eller provat någon annan, men vi har "sprättat" upp den " boxen" och kollat hur den ser ut samt gjort mätningar, det såg bra ut.

Provar gärna att byta, var finns du..

18

Söderköping. Ring o121-4211o

[

19

Hej är det någon som har någon lösning på problemet har samma problem med min buss från -73 riktigt störande.