Det blir fint detta!!! tummen upp
Tackar
Det är kul när man lyckas få till det skapligt 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Sidor Föregående 1 … 27 28 29 30 31 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det blir fint detta!!! tummen upp
Tackar
Det är kul när man lyckas få till det skapligt 
Yttre sparklådan satt jag i min iver direkt jag fick hem den, vet att man ska ha den inre rätt mot
profilerna först. Tog mått på original lådan som satt kvar, men det felade ca 4mm. Det var
bara att kapa bort och köpa en ny. Nu passade man på att avlägsna pressningarna som
en Barndoor inte ska ha på höger sida, den enda dränering som ska vara är ett hål i
den inre sparklådan. Finns en bra tråd på The Samba som behandlar ämnet.
13318776_713542432122109_497278907_n by flat4sprintstar, on Flickr
13335438_713542372122115_786145099_n by flat4sprintstar, on Flickr
Idag fick man ett paket med ny sysselsättning, inre förstärkning till sparklådan vid lastrumsdörrarna,
26mm oljepump till motorn och lite mer bra att ha plåt...
13342060_713542108788808_1339288386_n by flat4sprintstar, on Flickr
Hej på er! Info om balkarna, det har dragit ut på tiden, firman har haft stora beställningar
som går före samt att jag måste dit och ändra en sak nu och jag ligger borta på jobb i
veckorna, 2 veckor till men sedan ska det fixas och då händer det grejer. Ni får ha
överseende att det har blivit försenat.
/F
Inga problem!!!
Den som väntar på någonting gott!!!
Inga problem!!!
Den som väntar på någonting gott!!!
Skönt att höra
Jag är själv i behov av mellanbalkarna snart till mitt projekt 

Ny info om era balkar, inte nu på Torsdag men nästa har jag tajmat in det med mitt jobb
och firman med semestrar och bök. Då ska vi fixa det hela så dom kan köras ut och
bockas. Det blev riktigt bökigt det här när man ligger borta på jobb vecka efter
vecka 
Jag har fått lite gjort på karossen. Höger sida till mellanväggen är i princip klar. Inner och
yttre sparklådor svetsade.

Sedan har jag monterat hjul på ramen så det går att vända på den och börja med vänster sida.

Bra trött i dom här regionerna...

B stolpen klar

Sparklådan bakom lastrumsdörren svetsad, passformen var inte riktigt bra, fick lägga ett
snitt.

C stolpen klar, den har jag tillverkat själv och stämde perfekt, då går det fort.

Snyggt.. 
Inte mycket att klaga på där 
Äckligt snyggt- blir ju nästan förbannad på vilka skills du har...
sweeet 
Äckligt snyggt- blir ju nästan förbannad på vilka skills du har...
Haha håller med! Kanonjobb fidde! Glad att den här bussen hamnade hos dig. Kommer att bli riktigt bra!
Snyggt som vanligt!!!!!
Svetsar glädje 
Grymt snyggt som vanligt
Vad har du för fabrikat på lastrumsgolvet?
Kul att ni gillar mina plåt knåpningar 
Grymt snyggt som vanligt
Vad har du för fabrikat på lastrumsgolvet?
Lastrumsgolvet kommer från Gerson, är dom enda som tillverkar golv till Barndoor vad jag vet.
Dom nya är helt pressade och ser riktigt bra ut. Misstänker att den högra halvan är lite
för kort, den når inte fram till mellanväggen riktigt. Får nog kapa efter pressningarna
och bocka ett längre uppvik, får se när man kommer dit.
Fyfan vad fint!
inte mycket kvar..!!
Tack
nja det är ofantligt med timmar kvar.
Motorn är riven igen och väntar på ett fräsjobb så jag kan montera packbox vid remskivan
och köra vakuum vevhusvent. Tog en titt på dom CNC körda topparna från CB, dom ligger
skapligt i CC, lite små justeringar bara.
13989702_749346785208340_1140800152_n by flat4sprintstar, on Flickr
nizekustoms skrev:Jag kommer ihåg att vi satt fyra personer i den och drack öl för några år sedan. Golvet höll bra till det i alla fall.
Stämmer bra det
golvet är helt klart räddningsbart, men hattprofilerna och I profilerna är bra risiga.
Har tänkt att hela underredet ska sprutlackeras blanksvart. Blir nog slipgrund på ramen också.
Får vi se en Fiddefiering av chassiet snart då?! Högblankt, Mums! 
Fidde skrev:nizekustoms skrev:Jag kommer ihåg att vi satt fyra personer i den och drack öl för några år sedan. Golvet höll bra till det i alla fall.
Stämmer bra det
golvet är helt klart räddningsbart, men hattprofilerna och I profilerna är bra risiga.
Har tänkt att hela underredet ska sprutlackeras blanksvart. Blir nog slipgrund på ramen också.Får vi se en Fiddefiering av chassiet snart då?! Högblankt, Mums!
Hehe! nja det kommer efter att den är helt klar i plåten. Nu har jag lite bättre koll, den
kommer inte att bli svart utan original grå fast blank 2K 
Blir najs! Hade så på den senaste också, grundfärgsgrått. 
Sidor Föregående 1 … 27 28 29 30 31 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.