Kanske en long shot, men värt att försöka.
Jag har blivit så sugen på en 60-tals Karmann Ghia, men har inte plats för fler bilar.
Så en måste tyvärr gå, i detta fall min 1977 Bay Pickup (eller min BMC Mini Pickup, men det är en annan historia...).
Jag köpte den 2009 och karossen var i jättefint skick, samt bottenplattan och balkarna under.
Jag har svetsat ett litet hål i tröskeln och ett under motorluckan, that's it.
Sen har hele bilen renoverats, men patina på karossen lämnade jag kvar. Bilen kom med en 2.0L dubbel förgasarmotor, men jag renoverade en 2.0L insprutningsmotor inkl. alla insprutningsdetaljer.
Nya bromsar runtom (hela paketet), hjullager, däck, renoverad framvagn (justerbar), bränsleslangar, bränslepump, you name it.
Förra året har jag monterat en deluxe instrumentpanel med klocka och ny röd vinyl klädsel från Newton Commercial.
Jag har även monterat ett larmsystem på den som är anslutet på tutan och blinkers.
Den kör verkligen som en ny bil !!!
Efter renoveringen har den gått bara 1200 mil. Sen har den stått in en varm p-hus på vintern och bara kört på sommaren.
Den finns lite rostbubblor på skärmkanten, men annars är den rostfritt. Jag har 100-tals bilder från renoveringen.
Den är besiktigat t.o.m. Maj 2018.
Det jag letar efter är en Karman Ghia från 60-talet, ingen rosthög dock.
OBS: bara byta mot en KG, Pickupen är annars inte till salu.
Modern cars are nothing but visual pollution !