26

Pump till kompressortuta den tar jag.

|o\ /o|  _(o\!/o)_  Stolt medlem av Das Auspuff   _(o\!/o)_  |o\ /o|

27

hej!
den plåt som finns kvar tar jag gärna ICQ/ab
triangel rutan med list bjuder jag annars 150:- för ICQ/ab

28

Vill bara ge Kee en eloge för att han donerar saker och ting. Hade det inte varit för att det är så pass långt bort (60 mil) hade jag dykt upp och hämtat förgasarna, fördelare, laddregulatorer, "Universal" Spolarvätskebehållare m pump 12v, Spolar/vindrutertorkarknapp, insug,Vindrutetorkarmotor  och Batterifrånskiljare.

Har inga möjligheter att hämta, så det gör ont att inte passa på!

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

29 Senaste redigerad av skogman (2011-07-22 07:23:57)

Jag tingar gärna följande och kan ta det på BRC om det funkar för dig, och det inte är tingat än..
Så får vi komma överens om ett lämpligt pris på det.

Motorrumsfläkt sen bay
Eber-reglage t bay
Luftburk för sen bay m typ1-motor
Handskfack t bay

30

kee skrev:
Kalle skrev:

Jag tingar gärna följande och kan ta det på BRC om det funkar för dig ICQ/ab

Skydd för bakluckegångjärn t bay, vänster

Ser att jag gjort ett fatalt misstag, det är högerskyddet jag har, inte vänster!  Default/yikes Säg till om det inte är intressant, jag håller den åt dig tills vidare. ICQ/ab

Det är också intressant! jag har inga nu så ett är bättre än noll. Du råkar inte även ha en kåpa till reservhjulet inne bak i en bay över? I så fall är det också intressant, kan betala för det såklart om du vill det ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

31

Räven: Noterat, tacksamt att det kanske kan komma till användning. Hoppas den funkar.

Jonas: Intressant, jag ska informera den andre intressenten. Dessutom ska jag dubbelkolla så att jag skrev rätt sida, det blev ju fel en gång tidigare på styrbord/babord.  ICQ/ad

Magoo: Jag anser att vi i hobbyn ska hjälpa varandra. Därför blir jag så glad när folk erbjuder sig att skjutsa saker eller ger bort saker. Så borde det jämt vara.  ICQ/ab

Skogman: Noterat. Handskfacket är inte sådär i toppskick (precis som allt annat som är billigt så...  ICQ/ad  ) men utan några hål och det kanske går att få till det?

Kalle: Ingen reservhjulkåpa tyvärr. Den hade jag nog övervägt att behålla isf.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

32

Observera: Är det något ni är osäkra på vad jag syftar på, eller att det kanske finns en misstanke om årsmodellsskillnader jag inte har koll på, fråga mig så kollar jag om jag har någon bild! Jag är väldigt glad över intresset i denna tråd, målet är att ha lite mer plats i garaget i vinter så det blir roligare att skruva, lättare att hitta och plats för mer användbara grejer.  ICQ/ab

33

jonas.00 skrev:

ta solskydden du  ICQ/af  mina e inte så illa ICQ/af

Tack för det Jonas, mina ser inget vidare ut  ICQ/ab

Kee: Det låter bra det ! Jag står däremot över svetsen då jag är rädd för att denna kommer att bli en hyllvärmare även hemma hos mig. Men ta gärna med solskydden så träffas vi förhoppningsvis på BRC  ICQ/ab

34

Jess låter najs! Då kunde du få ta över mina gamla styrgrejer från framvagnen också, jag siktar på att få igång pickisen till BRC så jag kan komma dit!

35

Kee: Det blir bra det. Vi kör på det !

36

triangel rutan med list  har Kee redan såld till mig för 50kr.
men nu har han ångrat sig efter din bud.
dålig stil från Kee tycker jag.

jonas.00 skrev:

hej!
den plåt som finns kvar tar jag gärna ICQ/ab
triangel rutan med list bjuder jag annars 150:- för ICQ/ab

37 Senaste redigerad av kee (2011-07-23 07:08:48)

Så var vi där igen, jag ville hjälpa mina fellow folkafränder inte hålla på och tjafsa, vad ur följande mening är svårt att förstå?

Klippt ur annonstexten:
"Några av grejerna har jag satt pris på och som med allt så är det högsta bud som gäller, även det utan pris som dock startar på noll kronor."

Jag tycker jag försöker vara bussig mot er andra, men om det ska behöva bli en ytterligare last i mitt redan inte friktionsfria liv, då kastar jag triangelrutan och resten av skrotet på tippen. Hur Jonas klev åt sidan för Franke när det gäller solskydden tycker jag är ett exemplariskt beteende. Åsa har fortfarande möjlighet att bjuda över Jonas, men jag tycker personligen det är lite larvigt mycket pengar för en triangelruta då.

Övriga forumbesökare, även de som inte är med och anmäler intresse i denna tråd inbjuds härmed till att säga om de tycker jag har rätt eller fel i denna tråd. Har jag varit otydlig, eller o-sjyst mot någon? Jag åker till Norge nu och kan inte kolla in läget förrän om en vecka. Skulle det råkas tingas saker av två olika skribenter under denna tid tycker jag vi vuxet och sansat tillsammans bestämmer vem som får grejerna. Kom ihåg; det är nog inte sista gång i ditt liv du ser dessa grejor till salu/skänks. Det går fler tåg!  ICQ/ab

Piraten: Missade ditt PM. Vi får lösa det i Augusti när jag kommit tillbaks.

Kalle: Tog bort dig från friskluftsgrejerna, det finns inga reglage i mina gömmor tyvärr. Du får se strålkastaren när jag kommer tillbaks, börjar få brådis iväg nu.  ICQ/ab

38

Jag tycker du varit glasklar i vad det är som gäller och ska ha en stor eloge för att du gör så här!

De flesta hade lagt ut saker enbart för att få in pengar på dem, och det de inte trott varit värt något hade de slängt på tippen istället för att ta sig tiden med att göra som du nu gjort.

Vill man verkligen ha något av det du angivet är det väl bara att bjuda över, om någon annan bjuder mer så är det ju bevisligen mer värt för dem och på så vis är allt så rättvist som det kan vara.

Ser fram mot att träffas på BRC!

MVH

Kalle

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

39

Hej! Intresserad av luftburk till 1600 AD-motor samt  laddningsregulator 14V 30A om det är likström? ICQ/ab

40

jag tycker du gjort rätt och e hel bra på att ge bort saker du inte själv har nytta av!!
välkommen tillbaka senare..!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

41 Senaste redigerad av VW (2011-07-25 09:37:16)

Hej Kee, om det finns kvar:

"Spolarvätskebehållare t sen bay m motor"

bor du i Stockholm? då kan jag hämtar om det går bra med dig.

42

Hej,
Jag söker värmekammare anno 79', alltså 2.0 L, båda sidor... något du har?

43

Oooops, rookie som man är... ; )
Buss alltså...

hej hej

44

Jag vill gärna tinga "2 st Bromsok ATE typ1, tror det är 68-70"

45 Senaste redigerad av kee (2011-07-31 17:12:33)

Jackiie: Grejorna är tingade åt dig! Laddningregulatorerna är likström, osäker på om någon av dem fungerar, men du kan ta alla tre! Ska tillägga att luftburken är till typ1, dvs den ovala modellen som sitter i tidiga sjuttiotalare och fylls med olja.

Vw: Verkar som "Bussdelar" hoppat av och inte är intresserad längre, så om du vill är behållaren din!

Atreo: väldigt lite typ4-prylar ÖHT och tyvärr inga värmekammare.

metal_bubbla: okej är tingade åt dig!  ICQ/ab

jonas: Iom att "Bussdelar" hopapde av är triangelrutan din!

I övrigt la jag till ett par småsaker i ursprungsannonsen.

Här är den gula "sealed beam", kanske ett hopplöst fall, men den är hel enligt multimetern iaf:

http://img801.imageshack.us/img801/282/dsc01448lq.jpg

46

metal_bubbla: okej är tingade åt dig!  ICQ/ab

lyx då ses vi på BRC ICQ/ab

47

Jag skulle nog kunna lägga till ""Universal" Spolarvätskebehållare m pump 12v" om det går bra?  ICQ/ab

48

GB: Fixat!

49 Senaste redigerad av kee (2011-08-08 08:25:00)

Kalle: Råkade igår ut för en fadäs, jag ska kolla på blinkersglasen idag och är ngt av dem bra nog att använda, måste jag ersätta ett av mina.

GB: Det visar sig bara var två 30-gasare och en av dem är såld redan. Du får väldigt gärna förbarma dig över den kvarvarande, vågar inte garantera brukbart skick men... no charge!  ICQ/ab

jonas: Jag tingar triangelrutan åt dig, har inte hört ngt från bussdelar sen strulet tidigare i tråden.

50

tack Kee! det har löst sig nu...