Jag var och tittade till mitt evighetsprojekt igår. En -66:as bubbla som jag nu har fixat en motor till men så såg jag igår att besiktning kanske blir svårt då det sitter slot-mags på den och de sticker en aning utanför skärmarna pga att de har lilla chevabultmönstret och sitter på adapterplattor = breddar förmycket. Jag gillar fälgarna men inte adapterplattorna så tanken (längre fram i tiden) är att dels bygga om till skivbromsar fram och då även skaffa skivor och trummor med rätt bultmönster.
MEN...det har jag inte tid med nu... tänkte överaska ungarna på skolavslutningen då de har tjatat sen 2009 att fixa bilen så jag har lite tidspress (håller på att brädslå och måla om huset också).
Jag kollade igenom mitt lager med delar. Hittade några original -66 fälgar och hittade även några däck, 205/70-15 som var helt OK. Är det något som funkar tror ni? Kanske rentav någon som har en bild på liknande kombination. Skulle ju helst vilja haft bakfälgarna lite bredare men hinner inte det heller. Vad kan vara lämplig däckdimension fram?
Bilen ifråga är den här:
http://www.garaget.org/?car=5867&image=899609