Fint blir det som vanligt! Då slipper vi skämmas när bussen rullar över gränsen till Skåne om några veckor iaf

Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Larsson's Surf & Smide
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fint blir det som vanligt! Då slipper vi skämmas när bussen rullar över gränsen till Skåne om några veckor iaf

Jo men nu är det en väldigt ödmjuk kille som äger den 
Då tar vi ett röj med bussen igen!
Ska köra ett bröllop om ett par veckor så jag tänkte jag får ta och bygga klart inredningen som bara blev lite provisorisk innan.
Blir ett nytt bord med virrvarr skiva, benet kan skruvad bort och bordet kan fällas ner. Det kan även skjutas i längsled i en aluprofil som är infräst i en Eklist.
Taket blir masonit som kommer hållas på plats med Alu lister sen. Masoniten skall målas grå.
Bak blir det en liten förvaringshylla, mest för att det blir svårt att böja masoniten i hörnen.
Hyllan får en front av ek från skogen hemma i Ullared.
Bilder annars har det ju inte hänt som de säger..

Sen händer det ju en del annat också i smedjan..
Sålde min bubbla till en glad herre i Stockholm. Lite tråkigt kanske men kände att det var dags att nån annan fick njuta av den ett tag annars hade den bara blivit stående då jag nästan bara kör med bussen.

Men för att det inte skulle bli brist på blå patinerade bilar så valde min kära sambo ut ett nytt objekt. Den är dock amerikansk, så det är väl knappt man vågar visa den här:)

Gillar din sambos bilval.. gärna mer bilder!!
Alla tiders samboval.. 
Både bubblan och pickisen har härlig patina 
Snyggt jobb med inredningen , börjar själv bli sugen på lite mer snicker i min buss
Vad använder du för skivor till hyllbygget?
Vad använder du för skivor till hyllbygget?
Det är en rätt go blandning av saker jag haft liggande..
Både Mdf, Massiv Ek, Furuplankor och masonit. Bifogar ett par bilder så får du syna närmre på fanfest!

Isolerat med 15mm typ liggunderlags liknande material och börjat skruva upp de målade masonitskivorna nu.

Kvällens jobb, Hörnen bak är inte att leka med.. Ett dygns blötläggning av masoniten så gick det att böja den på plats.
Nu får den torka tills imorgon innan jag plockar ner och målar.
Blir bra detta! 
fan det blir bra det här
Jag synar gärna din buss lite på Fanfest. Jag måste ha lite mer ombonat snart. Inget kul med plåtrent skåp.
Ja dom dubbelsvängda hörnen e ju lite speciela att göra.. Funderade på att skicklimma. Alt i aluminium/krymp/engelskt hjul... Men om det går bra såsom du gjort får jag väl göra ett försök.. 
Ja dom dubbelsvängda hörnen e ju lite speciela att göra.. Funderade på att skicklimma. Alt i aluminium/krymp/engelskt hjul... Men om det går bra såsom du gjort får jag väl göra ett försök..
Slitsad plywood borde väl fungera?
Tur man har massa fönster i hörnen så man slipper sånt 
Ja nu blir man ju nyfiken på att prova valsa lite masonit i engelska hjulet undrar om det funkar:):):)
Plockade loss hörnen nu när Jag kom hem från jobbet. Torkat ett dygn knappt ser bra ut!

Finns en i stort sett komplett inredning i mallar att låna ifall någon skall göra liknande och vill malla av.

Hotellstandard typ:)
Varsin läslampa och varsitt ladduttag uppe i lådan!

5-stjärnigt utan tvekan,blev bra! 
Rent o snyggt 
Riktigt snyggt !
Haha fan vad paff man blev när man mötte dig mitt ute Ullareds skogen!
Följt ditt projekt ett tag! Snygg buss 
Haha fan vad paff man blev när man mötte dig mitt ute Ullareds skogen!
Följt ditt projekt ett tag! Snygg buss
Inte så oväntat, mina föräldrar bor ju utanför Ullared:)
Var i Varberg och körde ett par kompisar från kyrkan igår.
Här har dom precis plockat ner glasen från hängaren och korkat upp skumpan från ishinken. Börjar bli lite klass där bak nu:)

Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Larsson's Surf & Smide
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.