1

En aning VW-relaterat iaf...
Rod Emory postade på instagram att han söker en Volkswagen framvagn pre-1950 till en "very historically significant car". Min enda tanke är 1948-49 Porsche, men det är min spekulation.
Sannolikheten att han hittar en framvagn i USA är väl inte jättestor, så om någon vill hjälpa honom så finns han på Instagram: Rodemory och på http://www.emorymotorsports.com

Jag har inget eget intresse i det här utan bara tipsar.

1968 912
1956 Oval

2

Hur såg framvagnarna ut? Korta dämpare uppåt med knubbiga torn var väl kring 1950, sen blev väl tornen med en smal kant som på senare framvagnar men fortfarande korta torn. På "krigsbilarna" var det väl inga torn och extremt korta och "nedåtmonterade" dämpare?

Jag hade en framvagn med "knubbiga" torn, jag minns inte om jag har kvar den, jag gjorde mig ju av med mitt splitprojekt, men fick några få grejor över som jag inte skickade med... Om jag nu skulle trilla dit igen...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Jag har bara en suddig bild på mitt 50:a chassie - ta det för vad det är ?
Skillnaden på "tornen" är ju svetssträng istället för punktsvets ("kant") men min var ju inte "pre-"

http://i.imgur.com/ufp84wd.jpg

4

Här är en halvdålig bild från min -49:a tråd

Post's attachments

20131221_171634.jpg, 188.48 kb, 640 x 480
20131221_171634.jpg 188.48 kb, 284 downloads since 2016-05-26 

5

Bengt-forstilling med "upp-ned" tårn frem til ca Aug/Sept 1949. Deretter "butt-i-butt svetsad" tårn frem til ca slutten av 1950. Derefter "korte" punktsvetsade frem til Zwitteren kom med lengre dempere / høyere tårn.