Pausat BD'n lite & Lägger väl in en liten projekttråd på två av mina fordon som skall renoveras till sommaren! Med två barn & hus under delvis renovering så kanske jag är optimist men har iallafall 2 dagar i veckan garagetid ca 6-8h vardera så man hinner med en del ändå 
Sålde ju min DH Bay i somras så måste ha någonting att åka i nu till sommaren...
1303-an är en 74a som jag haft några år som jag fick gratis & har bara stått... I princip 100% rostfri och delvis lackade skärmar etc... Motorn knackade rejält & visade sig vara sopslut. Jag bjöd in min kollega/vän att vara delägare sä vi ska snickra ihop den tillsammans.
Tanken är att den ska bli vit med röda Porschefälgar & lite röda detaljer a la porschestuk. Samt en 2110cc som jag & far min skall komponera ihop! Nu lite bilder..
Har varit lackad blå i underredet men nu tectylad, väldigt fin!
Klart porschebubblan ska ha en vinge 

Porschefälgar, 15x5,5 samt 15x7
Och lite godis till nya snurran hemkommet!
Och så över till bussen! Försökte sälja bussen åt en vän, men få nappade så jag fick köpa den för ett såpass bra pris att jag kände mig tvungen... Bussen förtjänade kärlek kände jag..!! 
Ingen rost här heller, fick en 2:a på bes då b20 motorn inte var inreggad. (Liggande kylare under bilen strax bakom framhjulen för de som undrar.)
Så den ska få sig en nybyggd 1600cc standardmaskin i röven, i med orginalmotorlucka, bort med fula högtaket, sänkning, soltak, originalfärgen försökas ta fram & andra hjul...
Nu kanske jag sårar en & annan surfare men högtaket såg förjävligt ut, och i dåligt skick... Väldigt... Så det ligger på återbruket
men jäklar vad bra det blir utan!
Ersätts med twingo soltak, måste dock lägga i 5cm remsor på vardera sida och kapa lite på längden.
Sist men inte minst, idag blev bådas motorblock lackade & klara så nu börjar ihopsättning!
// Över & Ut