1

Ska byta lådan på min pickup -64 för att kunna åka lite lägre....

Om jag nu inte har helt fel så är det en pendelaxel från 1967 och nyare med långa axlar som man ska ha.
Eventuellt från typ3 jag är lite osäker.

Ni som kan detta får gärna hjälpa mig att utforma annonsen ICQ/ab

Janne
0709-17 22 87 eller mail ,PM

Jan Jacobsson Borås

2

Vad jag vet så stämmer din information, det skiljer mellan utväxlingarna mellan olika motorstorlekar dock. Superbubblorna 1302/03 har inte denna låda dock, men det kanske du visste. Utväxlingarna går att läsa sig till genom märkbokstaven på lådan, men sitter den i en bil kan man förenklat säga att större motor "bättre" utväxling. "Bäst" låda har 1300S, men den är ganska ovanlig.

Sen behöver du komplettera med ett kit med distanser som flyttar in bärarmen längst ut om man inte väljer ngn av de andra vägarna. Skarva drivaxelrör, smalna av hela bakvagnen... Men det visste du nog också.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Tack Kee för infon. Liite koll har jag men det är mycket nytt för jag har bara mekat bubbla innan.
Lådan ska renoveras i  Södertälje innan den sätts i bilen och då går det väl byta till "rätt" utväxling beroende på vad det sitter i?

Har tyvärr dålig efarenhet av lådor så jag kommer inte chansa denna gången......

Jan Jacobsson Borås

4

Ingen som har en över......

Jan Jacobsson Borås

5

Jag har en med långa axlar samt fyrbultade trummor
Finns i Gävle

70:a Cab, Gazzer, Variant

6 Senaste redigerad av Ratrod (2011-07-22 11:55:26)

Jag har en bra fungerande låda från en 70a. Den får du gratis om du drar med dig bilen som den sitter i  ICQ/ag
Står i Landvetter
Lite knöligt att få fram den just nu,men om några veckor kanske? Åker på sem i helgen,kommer hem näst nästa söndag. Kan ta det den veckan isåfall.

Fundera på det

///steffo

7

Ratrod skrev:

Jag har en bra fungerande låda från en 70a. Den får du gratis om du drar med dig bilen som den sitter i  ICQ/ag
Står i Landvetter
Lite knöligt att få fram den just nu,men om några veckor kanske? Åker på sem i helgen,kommer hem näst nästa söndag. Kan ta det den veckan isåfall.

Fundera på det

///steffo

Låter bra!!

Jan Jacobsson Borås