51

Martin A skrev:

Ja nu vet jag ju att det är pumpen iallafall. Ska prova en annan Pierburg som jag har liggande.
Har flyttat över nya membranet i den så får vi se.
Den som gav högt tryck är modellen med rund topp och den jag ska prova nu och som satt från början har ett fyrkantigt skruvat lock ovanpå.
Nån som vet skillnaden på dom modellerna?

Martin A

Den fyrkantiga delen är en tryckregulator
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

52

Menar du då att den med rund topp inte har nån tryckreglering?

Martin A

53 Senaste redigerad av Martin A (2016-05-20 17:51:56)

Bytte pump men ingen skillnad! Hur vet man att man har rätt längd på tryckstången?
Min är 108 mm och sticker upp 10 mm ovanför bakelitplattan. Sen trycker den 5mm uppåt till 15 mm.
Kan det va så att jag har en för lång stång?

Martin A

54

Verkar finnas100 eller 108 mm stång. Kortare om man har växelströmsgenerator.
Det konstiga är att jag har växelströmsgenerator men gammal original bränslepump.
Hur kan jag ha det? Och vilken längd ska jag ha på stången?

Martin A

55

Vet inte om den här sidan kanske kan besvara din fråga angående längden på pinnen

http://www.vw-resource.com/fuel_pump.html

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

56

Visade sig att jag skulle ha 100mm men hade 108mm. Tog vinkelslipen och kapade stången och sänkte bränsletrycket från drygt 9 till under 3 psi.
Och vips så var problemet löst.

Martin A