1

Har fått lite vårkänning. och funderar på att beställa lite på internet.

Till min Volkswagen 1956 Convertible.

Vem ska man köpa inredning av, intresserad av hyfsad original lik till bra pengar

Och vem har bäst Gummilister oavsett pris.

"ljushuvud"

2

Det finns den Billigare variant som Custom speed parts / Classic vw säljer Jag har använt det som kallas Klassisk Vinyl

http://i65.tinypic.com/140hxnc.jpg

Sen finns Himmelservice som är dyrare med helt som Original

http://i63.tinypic.com/9uuhar.jpg

http://i65.tinypic.com/1zfqx79.jpg

http://i64.tinypic.com/10fb7ew.jpg

3

Kolla även Marcus Raeke på Wagenmanufaktur i Tyskland, han finns på fb också.

4

Ok tackar :-)
Vi kommer inte att måla i original färg , då ägaren (frugan) inte gillar den blåa den kom i.

Just nu lutar det år "Diamant Grön".

"ljushuvud"

5

Ja,ryskt industrigrönt blir väl kanske lite "vasst" i det här fallet... ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

6

pompejus skrev:

Ja,ryskt industrigrönt blir väl kanske lite "vasst" i det här fallet... ICQ/ad

Det var en bra ide :-)

Ska kolla med eva, om vi inte kan dra lite åt Tjernobyl styrrumsgrön

http://cryptome.org/eyeball/npp2/pict8.jpg

"ljushuvud"

7

Ja varför inte..scheele-grönt är inte så dumt annars,synd att arseniken inte är så nyttig.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

8

Är det bara jag som inte begriper nått av Himmelservices hemsida. Vill gärna beställa därifrån men blir helt rabiat var gång jag går in där. Är det så att jag har gått in på nån sida som inte längre är i bruk, kanske nån som spelar ett spratt, finns det en hemsida någonstans som är gjord efter millenieskiftet? Eller vet ni nått som jag inte vet. Snart inreder jag splitten med Boråstapeter. aaarrgh

Thermos or death

9

Tyskarna och deras hemsidor  ICQ/ag Enklast är att ringa dem. För de pengarna som det kostar är det tom värt att boka en resa dit och kolla prover mm.

10

Mail på engelska var det som gällde när jag hade kontakt med Himmelservice.

11

Mr 56 skrev:

Och vem har bäst Gummilister oavsett pris.

Tyska Vewib vågar jag påstå gör bland de bästa listerna. De säljs av Custom&Commercial i England. Jag kommer aldrig köpa nått annat märke, efter att just ha provat dom i en bay.

http://www.customandcommercial.com/vw-b … e_inserts/

Annars gör amerikanska West Coast Metric också bra lister. Dom har jag också varit med om att just monterat. Förmodligen lika bra som tyska Vewib, men då de är amerikatillverkade, så väljer man ju Vewib  ICQ/ab

https://www.westcoastmetric.com/categor … dow_rubber

Sen pratar sig många sig varm om Wolfsburg West, men då folk också har haft problem med deras lister, så skulle inte jag handla där.

12

Tack för svaren.

Thermos or death

13 Senaste redigerad av EskiL 109 (2016-06-14 21:26:56)

Mycket besviken på passform på flera Gummilister från West Coast meitric till mitt Ghiaprojekt.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

14

EskiL 109 skrev:

Mycket besviken på passform på flera Gummilister från West Coast meitric till mitt Ghiaprojekt.

Tackar för bra info, för givetvis har jag inte fått tummen ur och betsället nått :-)

"ljushuvud"

15

Vewib säls också här i Sverige både av CSP och VWupNorth. Tyvärr inte under Vewib utan de(ialla fall CSP) frågar om man vill ha billigt eller tyskt.
WCM var tidigare marknadsledande i kvalitet men blev omsprunget av Vewib med åren. Alla Vewibs gummilister är förböjda i hörnen för bättre passform och tätning och håller i de flesta fall modernaste kvalitet-EPDM-vilket WCM inte alltid gör. WCM har visserligen livstids garanti på en del grejor men vad hjälper det om du måste returnera grejorna först. Då äter frakten upp för mycket pengar och dessutom måste jobbet göras igen, dvs demontera rutor eller strålkastare för att byta gummi och sedan montera det igen. I en del fall-t.ex. Ghias bakljustätningar måste de  (i alla fall förr) bytas varje år. Under tiden rinner det in vatten och det vill vi ju inte.
Ibland verkar det som om de två firmorna samarbetar och säljer varandras varor, förmodligen för att den ene inser att han inte kan göra det bättre själv och behöver då inte utveckla formar eller sprutmunstycken.
Custom and Commercial har spärrats som kund hos Vewib då deras German Quality framställs som precis det dom påskiner. Dock är det oftast kinaprylar utan större kvalitet. Jag har nyligen haft med dem att göra betr. KlassicFab plåt. Det tänker jag inte göra om om det går att undvika.
Snart finns nog Vewib till Barndoor framrutor att köpa.

Peter Reichler f.d. PR Import

16

Vewib säls också här i Sverige både av CSP och VWupNorth. Tyvärr inte under Vewib utan de(ialla fall CSP) frågar om man vill ha billigt eller tyskt.
WCM var tidigare marknadsledande i kvalitet men blev omsprunget av Vewib med åren. Alla Vewibs gummilister är förböjda i hörnen för bättre passform och tätning och håller i de flesta fall modernaste kvalitet-EPDM-vilket WCM inte alltid gör. WCM har visserligen livstids garanti på en del grejor men vad hjälper det om du måste returnera grejorna först. Då äter frakten upp för mycket pengar och dessutom måste jobbet göras igen, dvs demontera rutor eller strålkastare för att byta gummi och sedan montera det igen. I en del fall-t.ex. Ghias bakljustätningar måste de  (i alla fall förr) bytas varje år. Under tiden rinner det in vatten och det vill vi ju inte.
Ibland verkar det som om de två firmorna samarbetar och säljer varandras varor, förmodligen för att den ene inser att han inte kan göra det bättre själv och behöver då inte utveckla formar eller sprutmunstycken.
Custom and Commercial har spärrats som kund hos Vewib då deras German Quality framställs som precis det dom påskiner. Dock är det oftast kinaprylar utan större kvalitet. Jag har nyligen haft med dem att göra betr. KlassicFab plåt. Det tänker jag inte göra om om det går att undvika.

17

18