Skulle på en vwträff i helgen och skulle ställa ventiler och tändningen när jag såg att korden tittade ut på ett av däcken, jag brukar vända däcket år 2 men missade tydligen det i fjol.
Ja hopp fredag kväll ingen däck snubbe vaken(dom sover när ingen är i verkstan har jag hört) men jag har ju lite däck hemma och jag har krängt däck förr allt från moppar till tröskor förhand så det var bara att köra på. Tänkte att det kanske finns någon som har nytta av att veta hur man gör
Jag har ett verktyg sen förut då min typ1a slet ut ett sett däck i månaden, men nu har den förlängda svärd så toe in blir mer rätt, och då går det lätt men man får vara försiktigt om man har lösa däcksidor. Men en lång stång och planka under en hög bil eller en knut funkar bra också. Man ska bara pressa ner däcket över kanten så det släpper sen kan man börja kränga.
Ett bra däckjärn är ett måste annars kan man skada däcket så man måste ha slang, ett verktyg för att hålla kvar däcket med ska man ha, en stor pollygrip funkar kanon eftersom man kan dra isär armarna eftersom man går runt fälgen med järnet. Lite smörj hjälper såklart.
Kräng däcket åt det håll som försänkningen är åt om det är någon skillnad dvs.
Tryck ner däcket i försänkningen på fälgen och håll det på plats med att stå på däcket med knäna samtidigt som du kränger andrasidan med verktyget sen tar du ett tag med däckjärnet en bit därifrån på båda sidor och kränger över det bit för bit till sist hoppa det dän då tar man andra sida men åt samma håll, jag brukar vända på fälgen då det går lättare när man jobbar på backen och kan stå på däcket med knäna.
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage