Har en taklucka på en 1303 a som fastnat i stängt läge då den stått ett antal PR i kall garage nån som vet hur var å hur man plockar isär så man kan komma åt mekanismen ? Med vänlig hälsning,
Ingen som vet ?
Det är väl som andra -70tals luckor att man får riva innertaket om den inte går att rubba, mercans luckor har jag fått igång med ett lätt slag ner på bakkanten av luckan samtidigt som den ska bakåt iaf tillräckligt så man kan koma åt att smörja upp den 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Frågan är hur så man inte förstör hela innertaket då det är i välldigt bra skick
Hjälper inte att plocka ner innertaket då allt e skruvat uppifrån
Någon som vet om hur den skall löpa i skenan om den går ner i bakant å sedan bakåt eller om den går ner i framkant osv ?
När du öppnar luckan går den först ner i bakkanten sen följer resten av luckan med. Samma när du vevar igen den går snett upp framåt och sen det sista lyfter i bakkant.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Ok då har jag försökt trycka i rätt ände men allt verkar rostat fast så vete faan hur jag skall få upp skiten
Om du plockar bort klädseln på takluckan som sitter clipsad i bakkant om jag minns rätt ( bryt med förstånd ) så kommer du åt att skruva bort fästena till luckan sen.
Skaffa en sprängskiss så klarnar det om min förklaring är otydlig.
Hmmm får kolla på d när jag kommit hem igen