Tjena! Letar efter en typ 1 låda! Nära Dalarna vore toppen! Pm om ni har något som kan falla i smaken 
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Irs typ 1 låda köpes! Nu! hjälp!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena! Letar efter en typ 1 låda! Nära Dalarna vore toppen! Pm om ni har något som kan falla i smaken 
Finns en typ 3 irs låda i borlänge om det kan vara intressant
Frågan är vilken utväxling som önskas. Ska den sitta i en buss så är nog 4,125 bästa valet enligt min bedömning.
Har inte så mycket koll på typ 3? Är lådan lika som typ 1?
Ja de där med varvtal vet jag ej
ska köra lågprofil bak så man vill ju få ner varvtalet så mycket som möjligt 
Typ3 lådan saknar hålen för att montera på bakre balken. Annars lika. Vanligast med 4.125 på dom. Jag har en typ1 låda men med 4.375 liggandes.
Lådorna finns med tre slutväxlar, 4,375, 4,125 och 3,875. Skillnaden mellan de två sista ligger i princip bara på växel ett till tre, det blir markant lägre varvtal på de växlarna och bilen blir slöare, på fyran skiljer det väldigt lite då de lådorna har en annan fyra. Därför rekommenderar jag 4,125 om den ska sitta i en tung buss.
Typ3 lådan saknar hålen för att montera på bakre balken. Annars lika.
Nja, hålen finns där, men det sitter pluggar i. Det är bara att ta en lämplig dorn och knacka ut dom.
JBlom skrev:Typ3 lådan saknar hålen för att montera på bakre balken. Annars lika.
Nja, hålen finns där, men det sitter pluggar i. Det är bara att ta en lämplig dorn och knacka ut dom.
Jaha det har inte jag upptäckt, men det var ju smidigt.
Jb du har pm!
Har några lådor o drivaxlar
Både enkel o dubbla gavlar
Finns dock i Finspång
Kastarost pm!
Ja Finspång kanske va lite långt
men vi får se vad som händer
trevligt med så mycket respons!
Aldrig för långt
Kanske ska till köping på lördag
Hej. Jag har en irs låda liggande utan drivaxlar, som jag kan leverera till Borlänge, Falun i nästa vecka.
Har köpt låda nu
fick tag i en 3.875 
Letar igen! Hjälp mig!
Finns fortfarande kvar 
Mvh
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Irs typ 1 låda köpes! Nu! hjälp!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.