




Hej,
Känner inte att denna används så mycket som den borde sedan splitbussen blev klar.
Har haft den i 4 år och kört ca 2500 mil med den, när jag köpte den hade den varit avställd sen -76.
Kaross: Svetsad på ett vettigt sätt i trösklar, kofångarfästen bak och reservhjulsbaljan fram, i det stora hela så är den rätt solid trots sin yttre patina. Fungerande Pilar och rätt bakljus. Mestadels orginallack, tror att höger framdörr blivit omlackad en gång men detta innan -76 då bilen ställdes av.
Bromsar: Ombyggt till 2 krets (ny huvudcylinder, hjulcylindrar och bromsslangar 2012).
Motor: 1600 enkelport, före detta industrimotor 126a. Dubbla förgasare solex 36-40pdsit på specialgjorda insug, riktig Bosch 009 fördelare, gamalt ormbo med glasspack dämpare. Orginal toppar och kam. Fläktkåpa ihopyggt av 30 hästare fast med doghouse och uttag för värme. Fungerande värmekammare.
Framvagn: Dubbla sänksatser, renoverade spindlar med nya bussningar och ledbultar, grov krängningshämmare.
Växellåda: från 65 eller 66 bubbla, hårda fästen och extra främre fäste samt balk bak.
Hjul: Silvermålade bubbla fälgar, breddade med 6 tums bana bak. Helt nya bakdäck(205-70R15) och framdäcken (145-80R15) byttes för ungefär 2 år sedan.
Finns kofångare till den samt extra fram och baksäte i samma slitna skick ifall man vill klä om en uppsättning.
Besiktade 2016-03-24 utan anmärkning (förutom att jag glömt varningstriangeln)
Bilen står utanför Värnamo.
Pris 37 000 kronor
MVH
Alex
0705290466
