Nytt inlägg
Ja motorn monterades och startades klockrent, blöddrade lite i början men nu går den mycket fint. Startar enkelt, går jämt, håller tätt
Körde den varm igår och idag byttes olja och filter igen så om det fanns någon smuts så är det förhoppningsvis ute nu. Kör med "Lucas oil 20/50" nu.
Dock så var jag ju lite snabb med att montera motorn och kollade inte alls att kopplingen var ok, vilket den absolut inte var. Köparen sa att motorn var startad för ca 1 år sedan, men så mycket ytrost på alla delar så tror jag att motorn stått längre. Plockade ner motorn idag igen (20min
) Jag tog även svänghjulet från en annan motor som såg mycket bättre ut, den andra var ytrostig som allt annat innan lack osv.
Tryckplatta, lamell & urtrampningslager är beställt och Custom & speedparts skickade den direkt idag, grym service!
Så på måndag är motorn monterad igen och på tisdag 12.00 är det besiktning. Bilen är besiktad senast 20130619.
Jag köpte också ett nytt batteri och monterade det, kopplade in en stereo och ordnade med högtalarna. Började också att kolla hur kylen fungerar och vattenpumoen till vasken, fortsättning följer.
Lite bilder i galen ordning som vanligt

Man får väl ta o ställa upp i Pikes Peak med den!