201

Tack,misstänkte väl det, då blir det en order och uppskjuten provstart några dar.

202 Senaste redigerad av t100r (2016-03-28 21:26:13)

Nu är det nära ICQ/ag fattas en t-förgrening till bränslet innan provstart.

Post's attachments

2016-03-28 22.19.51.jpg, 362.63 kb, 530 x 945
2016-03-28 22.19.51.jpg 362.63 kb, 172 downloads since 2016-03-28 

203

Härligt. Ser riktigt bra ut oxå.

Mera känd som jb...

204

Grymt

205 Senaste redigerad av t100r (2016-04-02 18:14:26)

https://youtu.be/mXRsf7ng-JM

liv i maskineriet  ICQ/ag

206 Senaste redigerad av t100r (2016-04-09 18:20:56)

Startar  och går helt ok, men ingen laddning.
Så idag blev det felsökning.  Till att börja med laddade den ca 7 volt.
Kopplade löss generatorn och mätte, ca 12 volt vid tomgång och ca 50 volt vid lite varv, så generatorn verkar ok.
Skruvade av locket på relät och det var  ganska tydligt  att det var sopslut, ena kontakten var helt bortbränd  Default/yikes

Post's attachments

2016-04-09 19.12.25.jpg, 193.2 kb, 608 x 386
2016-04-09 19.12.25.jpg 193.2 kb, 165 downloads since 2016-04-09 

207

t100r skrev:

Startar  och går helt ok, men ingen laddning.
Så idag blev det felsökning.  Till att börja med laddade den ca 7 volt.
Kopplade löss generatorn och mätte, ca 12 volt vid tomgång och ca 50 volt vid lite varv, så generatorn verkar ok.
Skruvade av locket på relät och det var  ganska tydligt  att det var sopslut, ena kontakten var helt bortbränd  Default/yikes


50 volt!!???...Skapligt tryck i den

208

Jo lite fundersam att den laddade så mycket, ska väl ligga på 36 volt vid 3000 varv enligt boken.
Jag kanske varvade mer en så, ingen varvräknare inkopplad och lite ojämn gång vid kall motor eftersom varken tändning eller förgasare är justerade ännu.

lånade ett helt relä och då verkar den ladda normalt iaf.

209

Va?!  Alltså innan regulatorn va?  Den spottar väl inte 50v till batteriet?

210

det är när man kör generatorn fritt alltså mäter mellan jord och D+, med Df kopplad till jord enligt instruktionen i länken, bild 174

http://vwfiv.se/Repbok/11-Elsystemet.pdf

211 Senaste redigerad av t100r (2016-04-17 20:35:00)

Klippte sönder Klanens kilt eftersom ryggstödets klädsel var sönderbränt, nu ser det helt ut iaf.

Och så blev det ljudinstalltion, en mono radio får duga tillsammans med original högtalare
Går bra att lyssna på Melodikrysset på lördag

Post's attachments

2016-04-17 21.27.41.jpg, 442.19 kb, 941 x 530
2016-04-17 21.27.41.jpg 442.19 kb, 163 downloads since 2016-04-17 

2016-04-17 21.28.18.jpg, 440.52 kb, 941 x 530
2016-04-17 21.28.18.jpg 440.52 kb, 172 downloads since 2016-04-17 

212

nu är laddningsproblemet löst. Det var ju enkelt att lösa, när snålvargen besegrades och ett nytt laddningsrelä införskaffades så var problemet borta  ICQ/ag

213

Fan va bra, kommer ni in på Lördag?

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

214

Om vi törs åka så långt så  Default/lol

215

Hehe klart ni gör

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

216 Senaste redigerad av t100r (2016-04-22 18:17:36)

Blev avbokning av dagens besiktning då tiden inte riktigt räckte till för att få ordning på allt. Framförallt vill den inte gå riktigt rent på tomgången, väldigt upp och ned i varvtal å spottar å hostar.
sen tar däcken i skärmarna bak i varje gupp så det måste valsas lite skärmkanterna. Trots att det bara är 165:or, men rcm fälgarna som jag gillar i övrigt borde haft lite annat ET
Får köra med dem över sommaren å satsa på nåt annat sen, de kanske passar bättre på en typ1:a?

217

Synd att de inte ville lira, men nu är de nära.

218

Vem har sagt det ska vara enkelt ICQ/ag
det är så mycket annat man ska hinna med på vårkanten så tiden räcker som inte till
dessutom  ska man slösa tid på "Jobbet" - Det kan väl inte vara livets mening

219

Fick lära mig att det är skillnad på höger och vänster chokeelement. Jag hade förstås satt fel , så ju varmare motorn blev desto mer choke blev detoch därmed gick den ju lite konstigt.
Fanns ingen märkning på locken, men det klart tittar man på dem ser man att de är spegelvända.

220

Bra gjort att hitta det felet ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

221

Learning by doing... wrong! Som jag brukar köra Default/smile

222

as always MrIcka ICQ/ab

Den fortsatta ändå att gå dåligt på tomgången.
fick ett tips av Landelius att ta bort magnetventilerna på Solex:arna och sätta dit vanliga munstycken storlek 50.
Sagt å gjort hade faktiskt ett par helt nya så i med dem,  voila "it runs like a dream", nåja - den går bra nu iaf.

Tack Hasse för tipset !!

223 Senaste redigerad av t100r (2016-05-04 20:06:49)

Lite nya genomslagsgummin för att styrstoppen skall funka med framvagnen helt utfjädrad, så inte bromsslangarna har en chans att bli för utsträckta

De gamla var helt bortrostade så det fick bli såna universal från Biltema
ska nog klämma dit ett par för den motsatta fjädringsvägen senare också.

Post's attachments

2016-05-04 20.18.37.jpg, 440.58 kb, 530 x 945
2016-05-04 20.18.37.jpg 440.58 kb, 160 downloads since 2016-05-04 

224

Blev en liten längre provtur hem till sonen idag

Post's attachments

DSC00564.JPG, 287.09 kb, 768 x 576
DSC00564.JPG 287.09 kb, 170 downloads since 2016-05-07 

225

Kalas. Funkar maskin bra då?

Mera känd som jb...