1 Senaste redigerad av bdagman (2016-04-25 13:00:24)

Del 2 är bubbla å del 3 transporter. Är del 1 industrimotor? Finns det fler än tre delar? Någon som vet?

2

Del 1 är både bubbla och transporter  ICQ/ab
Alltså splittbagge och tidiga Barndoors

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

3

Tack Bengt! En sådan vill jag ha ICQ/ad ser de likadana ut?

4

Näe, men 50-splitt köpte just en som han kanske kan delge lite bilder om  ICQ/ab

Bengt i Sala

5

Barndoor51 skrev:

Näe, men 50-splitt köpte just en som han kanske kan delge lite bilder om  ICQ/ab

Det vore ju toppen med en bild på omslaget å kanske försättsbladet.... Om han inte ser det här blir det ett PM

6

Barndoor51 skrev:

Ja den var det drag efter......

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

7

Nu är begreppen totalt jävla hopblandade......

Jag köpte inte nyligen någon rephandbok del 1. Den rephandboken köpte jag för länge sen. Den jag köpte, sonderwerkzeuge, avhandlade verktygen man använder när man mekar. Typ världens svåraste i del 1 att hitta.

Vidare: Rephandboken del 1 avhandlar, såvitt jag hittat inget gällande transporter, utan endast typ1. Den är avsedd för split. Del 2 är ju mera av post split karraktär, även om väldigt mycket i den är split också.
Del tre är buss, avseende barndoor. 1953-  Mestadels senare barndoorbussarna. tryckt januari 1955.

Jag sitter tyvärr inte vid denna litteratur nu, så jag kan inte ta kort på annat än del 3 som jag har här på firman.

Alla dessa som är i del 1, rephandboken, reservdelshandboken (beställining av delar) och verktygen är svåra att hitta. Och listas enligt följande "lätt, svårare, jäkligt svår" att få tag på.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

OK, sorry  ICQ/ag
Får leta bland hyllorna å se vad jag hittar...

Bengt i Sala

9

50 split skrev:

Alla dessa som är i del 1, rephandboken, reservdelshandboken (beställning av delar) och verktygen är svåra att hitta. Och listas enligt följande "lätt, svårare, jäkligt svår" att få tag på.

Tack för svar! Hur menar du att de "är i del 1"? Verktygsboken du köpte har jag men den ser ju helt annorlunda ut än pärmarna (därför jag undrar hur de "hänger ihop"). Reservdelslistan som du pratar om, är den tryckt 53? Isf är det bara rephandboken som saknas i hyllan för att just den här lilla serien skall vara komplett