Hej
Har en bubbla från 69 som jag har renoverat på under 2 års tid med lite pauser emellan. Problemet jag har är att den är olika hög vänster och höger fram, skiljer ca 3 cm. Jag har haft av framvagn o länkarmar o bytt spindelleder,styrleder, stötdämpare och krängningshämmare. I princip allt jag kunde byta till en rimlig peng byttes.
Men någonstans har det blivit tokigt, famlar lite i blindo. Har även gjort en framvagnsinställning på den nyligen och alla hjulvinklar ska stå rätt.
Kan det vara så jäkligt att jag har monterat ngn spindelled tokigt, dvs är det möjligt att sätta vänster o höger länkarm på fel sida och få dom här symptomen eller kan det vara ngt annat?
Detta är min första renovering av en bubbla så jag tar tacksamt emot alla tips :]
Har du inte märkt upp fjäder paketet övre och undre vilken sida som satt åt vänster så kan felet ligga där. Bladen har ju nött in sig en tid o kan va lite känsligt om dom inte hamnar lika som vid demontering.
Ragtop 60 No name
Justerat in bakvagnen så den är rak? Inverkar mer än man skulle tro på framvagnen också...
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Repro framskärmar har minst sagt stora toleranser. När du kommer fram till 3 cm skillnad - mäter du då på chassiet eller på skärmarna?
Hej
Tack för tipsen, när jag mätte så var det upp till skärmen. Nu står den uppallad igen, jag har snöat in mig på att ett av felen ligger i länkarmarna.
Borde man inte kunna se det på insexskruven som låser länkarmen? På vänster sida så pekar båda uppåt o på höger sida pekar båda neråt el jag tänker fel.
Sen är det inte omöjligt att där är ngt fel med skärmarna, har bytt båda o den ena är en klokkerholm.., men jag vill undanröja alla tvivel om att där är ngt knas med länkarmarna först.
Men om du pallar ner den igen och mäter på chassiet så slipper du att fundera på om det är något annat fel. Låter inte det enklast tycker du? 
1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18