1

Jag har kollat på div säljesannonser på AMR kompressorer här på sistone, och hjärnan börjar spinna igång, och behovet börjar växa ICQ/ab

Hur funkar det, behöver man extern smörjning, som tex judson, eller hur smörjs en AMR i en vw?

Finns det fler än joeblow i Australien som säljer monteringskit? Där kostar lite rör och remhjul nästan 8500kr plus frakt..
Eller om det finns ritningar(eller bra bilder) på hur man bygger själv?

Hur långt räcker en AMR500? Som jag förstår så kommer den från en extremt liten Subaru motor. Kan man mata en 1776/1835 med den? Minskar effekten av kompressorn ju större motor man har? Mer volym att fylla upp.

Andra tips och erfarenheter av amr500?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Hör med Stoffe här, han har ju skrivit i annonsen att han byggt en motor
https://www.youtube.com/watch?v=AjB49BY9e0w

3

Ja, jag får maila honom och höra lite.
I övrigt verkar det inte vara många som vet, eller orkar svara ICQ/ab

Smörjningen verkar vara ett internt system, med egen olja i kompressorn. Så då behöver man inte tänka på smörjsystem iaf.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

http://superchargersunlimited.com/specs.html

Nytt mob nr...

5

lasslo skrev:

Ja, jag får maila honom och höra lite.
I övrigt verkar det inte vara många som vet, eller orkar svara ICQ/ab

Smörjningen verkar vara ett internt system, med egen olja i kompressorn. Så då behöver man inte tänka på smörjsystem iaf.

Vet inget om dom, men vill veta jag oxå  ICQ/ab
När man söker på ebay så står de på många annonser att de är ny olja i dom iaf.

Verkar finnas lite grejer att köpa till VW montering här..
http://www.kemotorsport.com/

6

Ke har slut på en del av hans saker, och pga US-kursen skulle han inte skaffa nya

Nytt mob nr...