1

Hej!

På en av mina bussar, 5 växlad 112hk, har det klassiska problemet med att man inte får i back och etta uppkommit. Har bytt bussningar och fjädrar och sånt vid växelspaken samt provat att dela växellänkaget och vrida åt olika håll på splinesen för att försöka få ordning på det, men det blir inte bättre.

Någon som har nåt mer tips, eller ännu hellre tips på någon kring Gbg eller i västra Götaland som kan sånt här och som eventuellt skulle kunna hjälpa mig mot ersättning?
Försökt få tag på någon härikring (Smögen) men tydligen så lagar dom bilar med datorer nuförtiden och de som en gång kunde sånt här är pensionerade sen länge.
Vilken utveckling;)

Tacksam för svar!
Snart är sommaren här:)

/Oscar

2

Kolla med Digger520 här på forumet han har en polare som är urjävlig på just detta  ICQ/ab

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

Har du kollat hur resten av bussningar ser ut och speciellt runt kulan på växellådan?

4

Hej . Felen kan vara flera , men jag tror att ditt problem finns i växellådan. Min gissning är baserad på att jag har jobbat med dessa växellådor sen 80- talet.

5

Är de någon som kan så är de HBM, de va han som fick in mig på denna banan för 25 år sen ICQ/ab

6

Hissa upp bilen in med en medhjälpare som kan trycka ner kopplingen sen är det bara starta och kolla om alla lägen går att lägga i direkt på växellådan.

Passa på och se efter om noskonen är hel och inte läcker olja.

Ett enkelt sätt att se om det är lådan som inte vill eller växellänkaget.

7

Kanske nått här hjälper dig http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=391202

//Fredrik

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning