1

Sitter nu i skrivande stund med en kopp (mugg) Java, o undrar hur mycket ni dricker om dagen/helger m.m.?

och om ni brygger/pressar/vaccumiserar ert kaffe, samt vilket kaffe ni tycker är gott!?

Själv när man går hemma så kan man klämma i sig ca. 8 muggar om inte mer, Gevalia Mellanrost i Bryggarn.
Går i tankarna o införskaffa en "Don Pedro"/ Bodum Pebo för o testa något annat än bryggkaffe ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2

Alldeles för sällan Mocca Mastern går igång här hemma.. Zoegas Skånerost så klart!  ICQ/af

Typ 2 -72
Typ 1 -61 (Är väl sambons, men jag kör den Haha)

West Coast BugMeet Crew

3

Bästa kaffet var Arvid Nordqvist jubileum 130år.

Annars går Festivia lika bra.

Skaffade precis en ny Mocca Master, mindre varianten.
Dag och natt mot gamla bryggaren

Kan lätt trycka 4-6 koppar hemmavid.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4 Senaste redigerad av michaelth (2016-04-08 13:23:59)

2st koppar... i veckan..
hemma en på lördagen en på söndagen.. ofta Zoega mellanrost brygg med lika delar mjölk till..
på jobbet automat kaffe så det är inte drickbar ...då min mage slår bakut.. ICQ/ac så där vatten...
eddit 2st
jävla num lock skit på min nya w10 dator.. den hoppar ur varje gång  jag låter den gå till vila....... ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

ICQ/ae
Zoegas Dark temptation brygg 0,5 - 3 liter dag  ICQ/ad

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

6 Senaste redigerad av EDman (2016-04-08 13:36:49)

Minst en kanna per dag, brukar mest bli zoegas mörkrost, men är inte så kinkig med märke bara det är mörkrost. Sen blir det ganska många koppar crack i veckan (snabbkaffe) oftast när jag har brottom ICQ/ae

Hällde just upp en nybryggd kopp Gevalia india malabar  ICQ/ag

7

På jobbet kl 9 varje vardag 1mugg Gevalia brygg i vit porslinmugg. Eftermiddag en slurk bara för att. Hemma perkulator Zoega Presso, nån enstaka kvällsmugg i veckan, nån mugg på helgförmiddag. Bästa är doften från bryggningen, speciellt om man kommer in utifrån garaget ICQ/ab Slappnar av bra med en mugg i handen, inte alltid drickandet som är det viktigaste ICQ/ab

8

5-6 koppar på jobbet har just fått en som maler av chefen och den var bra, automat kaffet är inge vidare så där blir det wiener melange ICQ/ae
Kokt nymalet gevalia mellan (då vi har mjuktvatten här)1-2 heta koppar på kvällen hemma,  3-5 på helgen ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

På jobbet blir det många koppar på en dag och det är Zoegas Skånerost.
Hemma blir det inte så många vilket nog har sina förklaringar av antalet på jobbet, men blir det några så är det Zoegas mollbergs blandning på Mocca Mastern.
Eller så blir det Fortissio Lungo på Nespresson.

10

inte en droppe!

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

11

gör ca 30 koppar per dag i perkulatorn......dricker kanske hälften av dom ibland mer......sinnessjukt egentligen...

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

12

Mycket beroende på vilket jobb man har, när man häcka på kontor blev det... mycket...  ICQ/an
Dricker typ allt, kokkaffe, bryggkaffe, snabbkaffe, automatkaffe osv. oftast svart men kan bräcka av med en espresso eller mocca ibland  ICQ/ag

13 Senaste redigerad av Edström (2016-04-08 20:00:55)

Varför LÄRA sig att dricka nått som är.....
...dyrt.....beroendeframkallande...... & äckligt....

Skulle aldrig komma på tanken. ICQ/ab

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

14 Senaste redigerad av mannenibadet (2016-04-08 20:35:54)

Utan kaffe så stannar ju kroppsmaskineriet för utan det i mina ådror så är jag inte fungerande eller kontaktbar på morgonen… Hemma så startar man dagen med några koppar Zoegas Forza på Mocca-mastern. Sen så är det Nespresso-maskinen som gäller resten av dagen, både små som stora koppar som ofta. Vill man lyxa till det så mals det gärna lite hela bönor, gärna Gravrost då. O ibland så åker även presso-bryggaren från Bodum fram, då är det riktigt lyxigt! Snittar strax över 100 hotelnätter om året så det blir en hel del olika bryggningar som man intar, allt från supergott till rävgift. Man bjuds på det mesta när man är på kundbesök eller sitter i något hotells  matsal. Så många koppar blir det…. ICQ/ad

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare

15

4-5 koppar om dan blir det väl, å måste erkänna fast det är som svära i kyrkan här i Gevalialand , så är det helst Zoega i perkulatorns. För det mesta Mollbergs.
Godaste kaffet har annars Österby hembageri i Österbybruk, de kör med Lindvalls, där kan det bli tre koppar på raken och en landgång  ICQ/ab

16

Här dricks det bara ekologiskt Fair Trade kaffe, malna obesprutade bönor av högsta kvalisort i kaffemaskinen. 5-6 baljor dagligen, lite mindre faktiskt då det är garagetid  ICQ/af

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

17

ant skrev:

inte en droppe!

Samma här! ICQ/af

VW T3 EH -85
DKW F89 Schnellaster -53

18

Har haft problem senaste tiden att hitta ett bra bryggkaffe. Olika sorter provas helatiden. En klassiker som man går tillbacks till är Gevalias mellanrost.
Dricker runt 5koppar hemma sen slinker det ner någon blaha kopp på jobbet.

Men en espresso x3 med lite mjölk i. Waow den kan aldrig bli fel.  ICQ/ad

Tomato Potato
Dyslexiker..

19

Vår kaffebryggare gick sönder för ett tag sedan och i desperationen som uppstod så kom vi på att vi hade en press-bryggare i källaren. Hade precis fått en kvarn av svågern så numera blir det oftast hela malda bönor i presson helt enkelt. Provade med gevalia mellanrost för ett tag sedan och det var inte alls samma sak längre. Favoriten just nu är Willys egna Garant-bönor, den orange påsen. Har även upptäckt hur viktigt det är att ha rätt mängd kaffe mot vatten, väger kaffe numera när jag brygger. precis över 6g/dl.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

20

Här blir det mellan 2-3 koppar om dagen, sedan blir jag för spattig. Men älskar kaffe och gjorde ett experiment en dag för att se hur jag mådde en vanlig vardag utan kaffe eller annan koffein. Trodde inte jag var så beroende eftersom jag inte känner ett sååå starkt kaffesug och kan klara mig på ganska liten dos men huvudvärken och segheten vittnar om att jag nog har ett beroende ändå...! Kan ni dricka kaffe på kvällen eller är sömnen körd då?

21

Inga som helst problem ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

22

Jag dricker mycke kaffe,  ICQ/ag  enklast å säga så.  Default/lol

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

23

Hallman skrev:

Här blir det mellan 2-3 koppar om dagen, sedan blir jag för spattig. Men älskar kaffe och gjorde ett experiment en dag för att se hur jag mådde en vanlig vardag utan kaffe eller annan koffein. Trodde inte jag var så beroende eftersom jag inte känner ett sååå starkt kaffesug och kan klara mig på ganska liten dos men huvudvärken och segheten vittnar om att jag nog har ett beroende ändå...! Kan ni dricka kaffe på kvällen eller är sömnen körd då?

Efter kl 5. Kan jag inte dricka då jag somnar senare än vanligt.
Ibland så får man än sånt jävla sug i kaffetarmen så man måste ha en mugg på kvällen! ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

24

10-12 koppar om dagen blir det, iaf i veckorna när man jobbar.. Hemma mest bryggkaffe men på senare tid espresso då man fyndade en flong ny espressobryggare.

I den vanliga bryggaren görs det nästan bara zoegas, antingen färdigmalet eller hela bönor. I espressobryggaren blir det lite olika, lavazza, kaffe från delikatessbutiken eller något annat som finns i mataffären. Nästa steg är att köpa en kaffekvarn så att man kan göra lite egna blandningar.

I bussen lär det bli en del snabbkaffe.. vilket inte alls är någon favorit.. så det blir att skaffa en kompakt bryggare dit så man slipper svänga förbi tappen för att få en vettig kopp kaffe.

25

Inga problem med att sova, men iofs blir det aldrig kaffe efter 8-tiden heller