1

Snubben jag köpte mitt NOS Empi nackstöd av var en riktig Empi-guru...väggarna fulla av gamla empi planscher o NOS-delar i blisterförpackningar.
Hyllor med mycket gammalt Empi-godis också. Reg-plåts ram Empi...såna som går på $500 i staterna, hängde på väggen med.

Han hade ett par förgasare, vid en snabb titt väldigt lika Weber, men de var ett par Solex P11:or med empi-insug och empi-luftburkar. Insugen var för bubbla dubbelport.

Är det nåt skit att ha?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Det vart man ju lite sugen på.
Eller en frisk 31:a  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3 Senaste redigerad av HenrikL (2011-07-19 18:28:57)

Lär ska slitas fort, vara dyra att renovera och inte vara så bra ens i renoverat skick. Är de billiga kan det kanske vara något, men det finns nog en anledning att många Porsche 356/912-ägare kör Weber eller Dellorto i stället.

Edit: Rent tekniskt alltså. För en samlare av EMPI och nostalgitrim kanske det är annorlunda.

4

Han var osäker på prisläget, skulle kolla runt, men han trodde nåt mellan 6-10 lax.

5

Jag har tre par...har gett mellan 500 - 1500spänn för dom ;-)
"Alltid" glappa, men det spelar ju mindre roll i t ex en  Buggy? (Dvs det läcker bensin vid spjällaxlarna då...)
Var väldigt vanliga på 70-talet i Rally, och visst orkar de med 90 - 100Hkr, ungefär som när de satt på Porschen.
Körde med ett par PII:or i min Buggy på Bug-Run i år....Filmlänk

6

Då lämnar jag den killen till sitt öde...

7

Speedwell Håkan?

8

Nej, Christer hette han. I Skarpäng.
Hade en satans fin vit -67:a bubbla med bur i...stod i ett kliniskt rent garage (nåt som Lollo aldrig upplevt   ICQ/ad  ), den hade stått avställd o obrukad i 8-9 år nu enligt killen.

9

Sorry - jag vill ju inte pressa ner priset för Christer, om man samlar på EMPI-grejjer så.....
Menar bara att bruksvärdet är ju lite si o så - och man kan ju köpa komplett nytt Weberkit i England för ca 3500kr...

Av en händelse bläddrade jag i en Wheels imorse, och läste en artikel om en EMPI-samlare, som borde vara "Christer"?
http://hem.bredband.net/mettis3/pics/empi.jpg