En mindre sträkning resulterade i att jag nådde.boken.....på sidan 120 i Sfro:s nya bygghandbok1,0.. men så mycket klokare blev jag inte...
Men om man behåller vw motor låda bromsar dvs typ 1 grejer.. och inte bygger om framvagn eller bakvagn så kan man behålla ursprungs årsmodellen och regga den som ombyggd fordon..innan kunde man bara registrerings besiktiga en buggy..
(att byta en vanlig bubbla kaross är att likställa med att byta ut en reservdel..lika för lika.).
Man kan då även bredda spårvidden ..lite olika beroende på pendelaxel låda eller irs..(mindre..) och korta av plattan, oftast ca 400mm vid buggy och 200 vid P speedster..
Gör man något utöver detta, blir det automatiskt registrerat som Amatörbyggt fordon.. dvs ny årsmodell krav på bälten (annars från årsm. -69 e märkta lysen bla...
Om du vill veta exakt, ring till den Sfro besiktnings person som skall besiktiga ditt fordon.. är ju lite olika beroende på var i landet...
Men Tipps...
Om du går in på forumet rejsa.nu
i tråden "Regga som ombyggt fordon; För och nackdelar? "
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 … 78a3dd8ca2
så kommer en mycket vänlig Sfro besiktningsman att svara mycket sakligt på dina frågor... nämligen
Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Man måste ju inte ha en kaross utan en rörhög går också att besiktiga..
Tror nog att du skall satsa på en färdig kaross, istället för en handgjord i alu, om du inte har mycket tid och skills....
hoppas du har nytta av detta svammlet..
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(