Hej,
Behöver en strobe för att justera tändningen på en typ 1. Kollade på Biltema och dom har en för 300 kr. Duger den till att göra jobbet?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Verktyg & Produkter » Biltemas strobelampa något att ha?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Behöver en strobe för att justera tändningen på en typ 1. Kollade på Biltema och dom har en för 300 kr. Duger den till att göra jobbet?
Har haft min från Biltema några år den funkar helt ok för mig!
Har lyckats köra den på 6 volt också nån gång som det är i en del bubblor.
Köpte en igår. Inte provat dock! Tyckte det var så lite pengar.. funkar den så funkar den
Då får det bli en sån troligen. Tyckte jag läste någonstans på nätet bara att den var tvungen att ha funktioner för ökat eller sänkt varvtal eller vad det nu stod.
Hur är egentligen strobelampa jämfört med en vanlig testlampa? Verkar ju som att vanliga testlampan är väldigt mycket enklare. Hur stor skillnad blir det egentligen på slutresultatet?
Har kört med Biltemas lampa och den funkar alldeles utmärkt, men ett tips är väl att man har ett separat batteri 12v som man kopplar lampan till.
/foppa
Har kört med Biltemas lampa och den funkar alldeles utmärkt, men ett tips är väl att man har ett separat batteri 12v som man kopplar lampan till.
/foppa
Kör du den utan varvtalsmätare då eller?
Nja varvtalet brukar jag ta med en vanlig varvräknare bredvid om det behövs, den är väl bara att koppla in på spolen separat...
/foppa
Foppa13 skrev:Har kört med Biltemas lampa och den funkar alldeles utmärkt, men ett tips är väl att man har ett separat batteri 12v som man kopplar lampan till.
/foppa
Kör du den utan varvtalsmätare då eller?
Har testat biltemas och den funkar, ännu bättre om man har graderad remskiva.. numera använder jag ett marknadsfynd med möjlighet att ställa in önskad förtändning mot originalmarkering..
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Verktyg & Produkter » Biltemas strobelampa något att ha?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.