76

Struldag !!!
I morse skulle starta Ghiacabben 07.00 besiktningstid 07.20 .
Inte mycket liv , det klickade knappt i startmotorn.  trots fullladdat igår em. In hämta 12v batteri fimpa igång ghian.
Ner till besiktningen. Någon minut till godo.
Körde in vågade inte stänga av sa det till killen . Det är lugnt sa han vi har starthjälp.
Koll av diverse på ghian . Muttrande att halv/heljus dåligt.
Bromsarna riktigt kanon fick tummen upp av killen.
CO halv way out west , fick låna mejsel skruvade ner värdet ok.
Det vart ombesiktning på dåligt halvljus.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

77

Hade för en gångs skull en sympatisk besiktningsman igår. ICQ/ab  Första gången på dryga tio år av bilägande!  Default/yikes

Får ändå ombesikta, men jag är enig med honom.  Default/hmm

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

78

Får ändå ombesikta, men jag är enig med honom.

tjaha om vad var ni eniga??
vad hade du för fel på pärlan??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

79 Senaste redigerad av kee (2011-07-09 17:41:28)

michaelth skrev:

Får ändå ombesikta, men jag är enig med honom.

tjaha om vad var ni eniga??
vad hade du för fel på pärlan??

Tja om man börjar beskriva det här blir man väl påhoppad som en sexig blondin på en bar.  ICQ/ad

Bromsarna fram tar ojämnt, har försökt justera, både före och nu efteråt. Det är ett helvete att få de fyra cyllarna att samarbeta. Senaste rönet är att röret inne i trumman kan vara böjt för kraftigt på ngt ställe. Ska inhandla en bromsrörstång och försöka åtgärda felet, men jag väntar till semestern då har jag "råd" att bli ståendes, bussen är min enda funktionsdugliga sen pickisen gick i backen... ICQ/an

Felen på "pärlan" är emellertid så många att jag inte orkar rada upp dem, bussen är egentligen mycket sunkigare än pickisen, fast de flesta tycker nog att det ser ut att vara tvärt om. Men jag förekom besiktarn med alla fel, han förstod att jag förstod och det är så jag tycker en veteranbilsbesiktning bör ske, iaf om man märker att ägaren har koll. Det är så sjukt jäkla nesligt att åka på nöten av ngn som egentligen är utbildad väktare och inte kan ett smack om dessa vagnar.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

80

Sådär! äntligen efter lite om och men är Notchen besiktigad ICQ/ab gött....

81

ska besiktiga min bil nu den 8onde.
nu ere så att jag får körförbud den 1a.
om jag nu besiktigar den och får en 2a får jag fortfarande köra en månad eller är det körförbud ?

82

Du har 30 dagar på dig att åtgärda felen.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

83

Rent formellt så får man egentligen inte bruka fordomnet förrän felet är åtgärdat, med det är ingen som bryr sig om, inte ens polisen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

84

Vilken underbar tråd jag helt har missat! Skönt att ha semester med en pilsner i näven och läsa det här.   Default/lol

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

85

Härmed utnämner jag Varberg till bästa VW besiktningstället i Sverige, vilka trevliga killar
Jag fick ändå inte blankt papper då bromsljuset hade lagt av när jag kom upp men det är ju inget man kan gnälla att de anmärker på  ICQ/ag

86

Nu får vandringspokalen gå vidare till Ljusdals station !

Bayen gick igenom utan problem och trevlig personal och kaffe finns det åxå !

Lustigt nog samma ställe som den här tråden en gång startades för..  ICQ/ae

You´ll never know...

87

m.helsing skrev:

Dom kanske har läst tråden. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

88

m.helsing skrev:

Nu får vandringspokalen gå vidare till Ljusdals station !

Bayen gick igenom utan problem och trevlig personal och kaffe finns det åxå !

Känner att jag vill nämna Örnsköldsvik som ett bra ställe att besiktia på, mycket nöjd med att ha fått 2or på glapp i spindelleder o blinkers som går för långsamt UTAN att få gnäll på sänkning och spårviddsökning. De gör sitt jobb med sunt förnuft!
Jag är alldrig orolig för en besiktning. ICQ/ad  ICQ/ad

89

fick godkänt utan anmärkning igår. Kul. Co va låg så den skulle jag ställa på. Har kortad framvagn så mycket det går. Sänk spindlar. Högsta läget på sänk sänk satts. Detta sa han inget om. Han va nöjd att den gick över broms provet. Sen fick jag hjälpa till å lyfta lite när lyften skulle rullas under bilen. Men jag är nöjd. ICQ/ab

"S"lowbugz 023

90 Senaste redigerad av BPM (2011-09-14 12:33:08)

Besöket blir lite av vad man gör det till...

Kravet är att fjädringsväg ska finnas, alltså är 1mm OK.

Sedan är det alltid ägaren som är ansvarig för att bilen inställs i sådant skick att den går att besiktiga.

Alltså är lyften aldrig för hög utan det är alltid bilen som är för låg...