1 Senaste redigerad av LifeCanBeSoSimple (2016-04-04 11:30:16)

Hallå igen.
Tänkte om nån vill/kan svara på om det har nån större betydelse vad man kör på för glykol? 1,9 bensinare från -84.
Finns ju röd glykol nu för tiden, är dom mer skonsam mot materialet i motorn.. Annars blir det den vanliga blå sorten, den kanske man kan få tag på gratis.
50/50 blandning hörde jag man ska köra på?

Nomadisk Bussboende kille, och drar söderut snart så därför jag vill ha lite ordning på allting, varav alla inlägg!
Mvh

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-04-05 10:19:16)

Köp färdig blandad röd glykol (det är avjoniserat vatten i den )
Grön fräter sönder aluminumen i motorn  (G12 på vw språk=grön G16 =blå ) det gick ut ett servicmedelande att röd skall användas

/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Där ser man! Tackar så mkt för infon! Trodde inte ens det var nå aluminium i en så gammal motor, men jag kör på den röda då ICQ/ab

4

LifeCanBeSoSimple skrev:

Trodde inte ens det var nå aluminium i en så gammal motor,

Välkommen i VW världen. Här är det så hi-tech att VW har haft aluminium i motorerna sen 30-talet ICQ/ab ICQ/af

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

5

Det finns ett annat underforum för T3 (och särskilt för frågor om glykol):

http://boxerville.se/forum/viewforum.php?id=24

"T3 (T25), "fyrkantsbussar"
Allt fyrkantsbuss-material postas i denna tråd. Tekniskt, annonser, bilder osv. Har du ett T3-projekt postar du detta i projekttråden för fyrkantsbussar. Tack!"

6

Okey ursäkta mig.
Så inget materiel alls här från t3 då alltså?

7

Det stod inget om att det var bara för luftkylt så trodde inte t3or var uteslutna

8 Senaste redigerad av David, Luleå (2016-04-06 11:15:16)

Inte uteslutna. Finns bara olika kategorier(underrubriker)

T3ornas bekymmer postar du i fliken som Henrik länkar till. Då är det lättare att hitta och rätt person kan lättare svara på frågorna.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

9

Okej, det kändes som att glykolbyte hörde till motorproblem.