Hej.
Här kommer mitt premiärinlägg på Boxerville.
Det föll sig inte bättre att jag fick möjligheten att köpa en Volkswagen bubbla av 1955 års modell, tittar man i bilregistret så var den första gången i trafik i sverige år 1955-01-01.
Bilen besiktades senaste gången 1983, med godkänd besiktning senast 1981. Bilen har stått i ett uthus hos den förre ägaren sedan 1987. Bilen är i ganska dåligt skick, men den är vad jag vet komplett.
Min tanke är att i möjligaste mån, med början om något år eller 2, renovera den till originalskick.
Dock så börjar jag redan lite nu med en tråd.
Vill gärna ha tips på var jag kan hitta plåtdetaljer med utförande så likt originalutförandet som möjligt till plåtarbetena. Finns det någon leverantör som tillhandahåller plåtdetaljer för bubbla av modellår 1954-1955? Tänker främst på värmekanaler, plåter till torped och bottenplatta.
Räknar med att renovera bottenplatta, motor, bromsar och hjulupphängning själv. Karossen och inredning räknar jag med att låta någon annan göra som kan sin sak. Söker gärna kontakt med en duktig bilplåtslagare som kan tänka sig ta sig åt ett sådant jobb. Söker även kontakt med någon som är duktig på bilklädsel. Gärna i närheten av Östergötland eller Småland.
Med vänlig hälsning Ac