Ett annat tänkbart scenario kan vara det att den elektriska automatchoken inte funkar som den skall. Börja med att kolla de båda kablarna (svarta tror jag) som går från tändspolen till var sida om förgasaren, den på förgasarens högersida är till choken. Kolla anslutningrana, se till att kabelskorna inte glappar. Om det inte hjälper kan du lossa de tre skruvarna runt klämringen på chokedosan, bara lossa något varv. Vrid sedan dosan mot dig, moturs, tja, 20-30 grader, om nu motorn går bättre när den är kall har du funnit ett tänkbart fel. Möjligen får du justera tillbaka dosan en bit senare. Den där dosan skall bli ljummen när tändningen varit påslagen i 5 minuter.
Skit i förgasaren har redan nämnts, visst, det är vanligt. Oftast sitter det skräp i huvudmunstycket i flottörkammaren, lätt att fixa, men man måste plocka ur förgasaren ur bilen, och väl då är det lika bra att montera en renoveringssats. En urblåsning med truckluft av förgasarens alla munatycken och kanaler är ju aldrig fel.
Sedan kan axlarna till chokespjället och gasspjället läcka, vad jag vet finns det inga nya bussningar till dessa axlar att köpa...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."