1

Hej!

Som jag förstått detta, så kopplar man alltså en varvräknare på generatorn. Jord, + och W. Men hur ser en praktisk dragning ut? Vad är enklast?

Köpa en extern räknare som man fäster på instrumentpanelen, fixa en begagnad och byta ut den analoga klockan som är i min? I vissa är det redan draget kabel, vad jag hört. Hur ser jag de?

Är de speciella årsmodeller? Jag har en 2wd -88 JX TD att dundra runt med i Europa.

Önskan är alltså att kunna hålla koll på olika värden.

Om någon vet mer om tex
Turboladdtryck
Varräknare
Oljetryck

och andra viktiga värden från den kära motorn, skriv gärna! Så utförligt de bara går:)

Tack!

mvh

If our lives were always clean and tidy, where would the adventure be?

2

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=Dre … p;_sacat=0

Det är olika kretskort för klocka eller varvräknare så det är inte bara byta rakt av men golf2 varvräknare passar med lite pill i instrument huset.

Tror det är bra billigare med en från Biltema eller liknande bilreservdelskedja dom har oljetryck mätare osv också, en jx saknar mätbar turbotryck  ICQ/ae

3

Jo jag har sett olika priser på olika mätare. Men hur kopplar man den praktiskt?
Kopplingsschema?

Har hört om befintliga kablar. Alltså redan dragna, vilka modeller fanns de i?

4

Biltema har en för diesel, 32249. Jag har den sen många år, monterad mitt i mellan hastighetsmätaren och klockan. Enkel inkoppling, W på generatorn, plus och minus. Har du inte W på generatorn så kan man koppla in sig inne i generatorn. Googla på det om du undrar

5

Okej! Tack

Skall testa de