Hej letar en motorlucka till min -66 bubbla.
En lucka med luft insläpp på den som en sådan som satt på cabbarna på 60 talet.
Perfekt om den kunde finnas i närområdet men allt av intresse
Magnus
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » köpes Motorlucka
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej letar en motorlucka till min -66 bubbla.
En lucka med luft insläpp på den som en sådan som satt på cabbarna på 60 talet.
Perfekt om den kunde finnas i närområdet men allt av intresse
Magnus
Woffe/wolfsparts kan stansa fram dom i en lucka om du inte hittar en färdig..
Inget av alrernativen är billigt.. Men med mycket jobb!! kan man annars göra själv.. 
Kanske bättre att flytta ut lucka i överkant då
Bättre tja kanske det..vad är anledningen till extra luftbehovet? Ofta flyttar man ut luckan för att förgasare skall få plats. Tyvärr kommer det både in skit och väta den vägen.
Mannkan ju kapa ut gälar från en nyare bubbla och svetsa i en befintlig lucka och sedan lackera om den.. Tyvärr är plåten ganska så tunn så det slår sig lätt..
Behöver nog flytta ut den på grund av värmen på motorn behöver mer kylning som det verka
Får den tillräckligt med bränsle? Eller kanske oljekylaren är igensatt med skräp...
Tror inga sådana problem hade lös allt ifjol så tror inte det är det.
Däremot läste jag att gälarna kom till på luckan när 1600cc motorn kom. Och jag har en 1600 i min -66 bu bubbla
Tänkte bara att motorerna ibland kan gå varmt, om dom inte har tillräckligt med bränsle bensinen har sämre energivärde så man kan behöva öka munstycket för att feta på lite.. ta inte illa upp.men det brukar vara någon anledning om en motor går varmt.. att den skulle gå varmt bara för du satt i en lite större maskin tror jag inte skall vara en anledning.
Tar inte illa upp absolut inte bara glad att få lite tips och idéer på vad orsaken kan vara. Höll på hela sommare och hösten med att få till det men lyckades inte
Har bara läst på lite när 1600cc motorn kom så satte dom in luftinsläpp på luckan också för att förbättra kylningen. Det är det jag utgår från.Kör med dubbla förgasare men funderar på att byta bort dom till en enkel 30 eller 31 förgasare om det kan hjälpa
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » köpes Motorlucka
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.